Mulți fondatori de start-upuri se confruntă cu o problemă comună – fondurile necesare pentru a porni la drum. Chiar dacă au o idee foarte bună, cu un potențial real de a deveni una de succes, o echipă unită și un plan bine pus la punct pentru a se lansa pe piață, toate acestea împreună pot să nu fie suficiente. De aceea, la etapa inițială, start-upurile au nevoie de seed funding.
Seed funding este prima rundă oficială de investiții pentru start-upuri. Acest sprijin financiar timpuriu este asemănător cu udarea semințelor plantate în perioada de preînsămânțare, de unde și vine denumirea.
Banii din etapa de seed funding pot fi utilizați pentru a acoperi cheltuielile legate de cercetare și dezvoltare, de recrutarea echipei de bază și alte costuri inițiale.
Practic, seed funding reprezintă un sprijin financiar vital pentru start-upuri în faza lor incipientă, ajutându-le să treacă de etapa inițială și să ajungă la un punct în care pot atrage investiții mai mari sau pot genera venituri proprii. Această formă de finanțare vine adesea de la investitori individuali, de la grupuri de investitori sau chiar de la organizații specializate în investiții în start-upuri.
Investitorii oferă sămânța (investiția inițială) pe care fondatorii de start-upuri o cultivă și o transformă într-un copac sănătos (afacerea).
În cadrul acestei runde de investiții, investitorul oferă finanțare în schimbul unei cote procentuale din copac (start-up) sau o parte din fructele pe care le produce (profit).
De obicei, etapa de seed funding are o durată de șase-18 luni. După această perioadă, start-upul ar fi de dorit să creeze un sistem alternativ pentru a atrage investiții. În mod ideal, fondatorul start-upului nu prelungește perioadă de investiție inițială de șase-18 luni odată ce obține suficient capital.
Mai jos puteți vedea o ilustrație reprezentativă pentru start-upurile care primesc seed funding.