Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a anunțat că a modificat Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar. Astfel, rezultatele elevilor claselor I-IV-a la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” vor fi apreciate prin cuvinte încurajatoare.
De asemenea, au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele menționate anterior, pentru elevii claselor primare.
„Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar”, menționează MEC.
O altă noutate frumoasă pentru profesori este că portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu mai sunt obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrelor didactice.
De asemenea, tabelul performanțelor școlare a fost simplificat, reducându-se de la patru la o pagină. MEC a precizat că: „Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte”.
În procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar au fost consultate opiniile a peste 3 000 de cadre didactice din întreaga țară, prin aplicarea unui chestionar online cu referire la #debirocratizarea activității cadrului didactic din învățământul primar.