Admitere 2023. Tot ce trebuie să știi dacă vrei să-ți continui studiile la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice

Design fără titlu – 2023-07-19T170930.852
Foto:#diez

Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice (AMTAP) este una dintre cele mai vechi instituţii de învăţământ superior din ţară, dar şi unica instituţie de stat în domeniul învăţământului artistic superior din Republica Moldova. Misiunea AMTAP constă în formarea profesională avansată a specialiştilor calificaţi cu studii superioare pentru domeniile muzicii, artei teatrale, coregrafice, multimedia, artelor plastice şi decorative, designului şi culturologiei, dar şi în pregătirea viitoarelor cadre didactice pentru sfera culturii şi artelor.

În acest articol vă vom prezenta detaliile necesare care vă vor ajuta în procesul de selectare sau înscriere în cadrul AMTAP. De asemenea, echipa #diez a vizitat căminele studențești din cadrul academiei și vă va prezenta prețurile și fotografiile acestora.

Ofertă academică

Facultatea Artă Teatrală, Coregrafică și Multimedia

Specialități: Actorie, Regie, Coregrafie, Producție culturală și management artistic, Culturologie, Regie film şi TV, Imagine film şi TV, Producţie film şi TV, Teatrologie și management teatral, Dramaturgie și scenaristică, Scenografie, Dans.

Lista probelor de concurs poate fi accesată AICI!

Facultatea Artă Muzicală

Specialități: Muzică, Interpretare instrumentală, Canto, Dirijat, Compoziție muzicală, Muzicologie.

Lista probelor de concurs poate fi accesată AICI!

Facultatea Arte Plastice, Decorative și Design

Specialități: Modă – design vestimentar, Design interior, Pictură, Grafică, Sculptură, Istoria şi teoria artelor plastice, Arte decorative aplicate, Restaurarea și conservarea operelor de artă.

Lista probelor de concurs poate fi accesată AICI!

Calendar admitere

Documentele necesare

#1. Actul de studii, în original, cu anexa respectivă.
#2. Certificatul medical-tip (nr.086/e), eliberat în anul admiterii. Candidații pentru specialitățile Canto, Dirijat coral și Pedagogie muzicală prezintă și un certificat de la medicul foniatru.
#3. Diplomele de gradul I–III obținute de către candidați la concursurile școlare republicane sau internaționale la discipline de studiu, precum și diplomele ce atestă participarea la diferite concursuri (olimpiade), expoziții etc.
#4. Șase fotografii 3×4 cm.
#5. Adeverința eliberată de organul teritorial de tutelă și curatelă pentru copiii orfani și copii rămași fără îngrijirea părinților care au statut de copil orfan.
#6. Certificatele medicale corespunzătoare care indică gradul de invaliditate al candidaților sau al părinților acestora.
#7. Actul de studii respectiv pentru copiii cu deficiențe fizice și senzoriale care au absolvit școli cu statut special; certificatul eliberat de Comisia consultativă de expertiză medicală pentru cei care nu au învățat în școli speciale.
#8. Certificatul care confirmă că unul din părinții candidatului a participat la acțiunile militare pentru apărarea integrității și independenței Republicii Moldova, în războiul din Afganistan sau la lichidarea consecințelor avariei de la Cernobâl, eliberat de organele abilitate; adeverința care confirmă participarea candidatului la operațiunile militare post-conflict cu caracter umanitar în Irak. 
#9. Certificatul despre componența familiei și copiile certificatelor de naștere ale copiilor (pentru candidații din familiile cu patru și mai mulți copii).
#10. Confirmarea apartenenței la familii de romi.
#11. Extrasul din Carnetul de muncă (pentru persoanele angajate în câmpul muncii).
#12. Certificatul de studii cu notele examenelor de bacalaureat și situația școlară pe anii de studii pentru absolvenții liceelor din România, promoția anului admiterii, urmând ca diploma de bacalaureat să fie prezentată ulterior.
#13. Recomandarea direcției de învățământ a autorității administrației publice locale sau adeverința de la locul de muncă al părinților pedagogi pentru înscrierea la concursul de admitere la specialitățile din cadrul domeniului general de studiu Științe ale educației.
#14. Copia certificatului de naștere al unuia din părinți, pentru cetățenii statelor membre ale C.S.I. și ai țărilor baltice de naționalitate moldoveni (români) și reprezentanții diasporii moldovenești de peste hotare.
#15. Bonul de achitare a taxei de înscriere în cuantum de 75 lei (achitarea taxei de înscriere prin intermediul transferurilor bancare se va face doar pe teritoriul Republicii Moldova). Copiii orfani şi copiii rămaşi fără îngrijirea părinţilor care au statut de copil orfan, nu vor achita taxa de înscriere la concurs.
#16. Trei copii ale buletinului de identitate (pașaport) cu viza domiciliului permanent; o copie a buletinului de identitate (pașaportul) cu viza domiciliului permanent a unuia din părinților; o copie a livretul militar sau adeverința de premilitar (pentru băieți).
#17. Cererea de înscriere la concursul de admitere.
#18. Portofoliu cu lucrări proprii (pentru candidații la specialitățile CompozițieArte plasticeArte decorativeDesignScenografieMultimedia).

Cum se calculează media la admitere?

Regulamentul de admitere poate fi găsit AICI.

Cazarea

Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice dispune de două cămine. Căminul nr.1 este amplasat pe strada Armenească 40, iar Căminul numărul 2 – pe strada Hristo Botev 4/1.



Taxe pentru studenții de la licență: 560 de lei lunar
Taxe pentru studenții de la master: 700 de lei lunar
Taxe comerciale: 1 400 de lei lunar


Echipa #diez a vizitat Căminul nr.1 al Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice și a fotografiat încăperile acestuia. Vă lăsăm mai jos câteva fotografii.

Contacte


Echipa #diez le urează tuturor absolvenților succes la admitere. Pentru a vă ajuta să treceți mai ușor prin această etapă, pe parcursul perioadei de admitere vom veni cu mai multe materiale informative, acestea vor apărea la categoria „Admitere 2023”.

Taguri: #Admitere 2023
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente