Procesul de eliberarea a cazierului judiciar, a cazierului detaliat și a celui contravențional este disponibil și în format digital, inclusiv cu opțiunea de apostilare și livrare la domiciliu, informează Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării al Republicii Moldova prin intermediul unui comunicat de presă.
Potrivit informațiilor, doar în anul 2022, peste 100 000 de solicitări au fost înregistrate pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar. Opțiunea digitală de eliberare a cazierului judiciar a fost lansată săptămâna trecută. Până în prezent, au fost înregistrate circa 1 800 de solicitări, care vor fi livrate direct în mcabinet.gov.md.
„Suntem hotărâți să accelerăm procesul de digitalizare a serviciilor publice și să aducem beneficii tangibile pentru toți cetățenii Republicii Moldova, indiferent de locul în care se află”, menționează Dumitru Alaiba, ministrul dezvoltării economice și digitalizării.
Eliberarea cazierului judiciar în format digital oferă:
# obținerea cazierul în format electronic;
# obținerea cazierului apostilat odată cu cazierul;
# obținerea cazierului în limba engleză;
# depunerea și obținerea cazierului de către persoanele juridice;
# obținerea cazierului pe suport de hârtie împreună cu apostila într-un singur plic în cazul solicitării livrării prin serviciul de livrare MDelivery.
Cetățenii din țară și cei aflați peste hotare au la dispoziție două opțiuni de obținerea a cazierului, inclusiv cu apostilare:
# în format electronic, cu recepționarea în portalul cetățeanului mcabinet.gov.md;
# pe suport de hârtie cu livrare la oficiile comisariatelor de poliție sau la domiciliu prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery.
Noul serviciu oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea cazierului, pe baza QR-code aplicat pe cazier, care prin scanarea acestuia redirecționează către pagina de vizualizare a detaliilor cazierului.
Etapele de depunere și obținere a cazierului sunt următoarele:
# prin intermediul platformei servicii.gov.md solicitantul depune o cerere online de prestare a serviciului în regim autentificat/neautentificat, cu solicitarea opțiunii de apostilare și/sau livrare;
# prin intermediul sistemelor integrate. Serviciul Tehnologii Informaționale al MAI perfectează cazierul, iar la necesitate Agenția Resurse Informaționale Juridice din cadrul Ministerului Justiției perfectează apostila;
# solicitantul care dispune de semnătură electronică poate descărca cazierul perfectat și apostilat din portalul cetățeanului mcabinet.gov.md, secțiunea „Documentele mele”;
# solicitantul care nu dispune de semnătură electronică poate ridica cazierul și apostila pe suport de hârtie de la ghișeul Serviciul Tehnologii Informaționale al MAI sau prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery.