(foto) În ce an a ajuns primul tren la Chișinău și cum arăta rapidul „Unirea”. Curiozități despre transportul feroviar din capitală

tren2
Foto:Facebook/Secția „Memoria Chișinăului”

În luna aprilie a anului 2023 se împlinesc 15 decenii de când a fost dată în exploatare linia căii ferate Chișinău – Cornești, cu o lungime de 72 km, care reprezintă o parte importantă din proiectul feroviar Chișinău – Ungheni. Respectiv, cu această ocazie, Secția „Memoria Chișinăului” a publicat o serie de fotografii cu transportul feroviar al capitalei, menționând și câteva date interesante despre acesta.

Primul tren a ajuns la Chișinău pe 15/28 august 1871, după terminarea construcției liniei ferate Odesa – Rozdilna – Cuciurgan – Tiraspol – Tighina – Chișinău.

Sursă: Facebook/Secția „Memoria Chișinăului”

Gara Feroviară din Chișinău a avut inițial o clădire diferită decât cea actuală, fiind construită spre sfârșitul anilor 1870, după planul arhitectural al lui Ghenrih Lonski.

Sursă: Facebook/Secția „Memoria Chișinăului”

Vechea clădire a gării a fost distrusă de două ori, în 1941 (fiind restaurată) și în 1944. În anul 1948, o altă gară feroviară a fost construită de către arhitecții A. Șciusev și L. Ciuprin. Pentru construcția acesteia a fost utilizată piatră, iar pentru finisare – cărămidă.

Sursă: Facebook/Secția „Memoria Chișinăului”

În data de 10 septembrie 1931 a fost pus în circulație rapidul „Unirea”, care se pornea la 6.10 dimineața din București pentru a ajunge la Chișinău la ora 14.30.

În fotografia de mai jos este reprezentat rapidul „Unirea” în Gara din Chișinău.

Sursă: Facebook/Secția „Memoria Chișinăului”

În fotografia de mai jos puteți vedea cum arăta harta Căii Ferate Române imediat după Marea Unire.

Sursă: Facebook/Secția „Memoria Chișinăului”
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente