Domeniul alimentar a devenit, de asemenea, ținta schimbărilor. Deși alimentația corectă presupune consumul echilibrat de alimente sănătoase și diversificate, ce oferă organismului nostru substanțele nutritive necesare, adoptarea acesteia este direct influențată de tendințele ce apar în fiecare an. Astfel, #diez îți propune lista celor patru tendințe de top ale anului curent, potrivit Forbes.
Tendința #1: impactul tot mai mare al inteligenței artificiale
Dincolo de roboți de servire sau bucătari, fiți atenți la impactul tot mai mare al inteligenței artificiale asupra mesei. În ceea ce privește prezentarea, există mai multă intrigă cu privire la modul în care generatorul de imagini cu inteligență artificială creează diferite imagini și stiluri de mâncare. Rezultatul este ceva între fantezie și realitate, cum ar fi aceste gogoși realizate de dezvoltatorul israelian Omri Feinstein.
În ceea ce privesc operațiunile, inteligența artificială cu învățare automată va servi mai mult ca manageri de restaurant. Aceasta va îndeplini sarcini precum determinarea cantității de produse care trebuie tăiate în funcție de vremea din ziua respectivă, preluarea apelurilor telefonice și mutarea unei mașini de spălat vase la poziția de pregătire a legumelor.
Tendința nr. 2: ascensiunea cluburilor private de luat masa
Așteptați-vă la un boom al cluburilor și restaurantelor ultraluxoase. Acestea sunt orientate către cei care pot cheltui până la 500 000 de dolari pentru a deveni membri, plus o plată lunară consistentă pentru mâncarea, băuturile și serviciile propriu-zise.
De exemplu, la hotelul Aman din New York, doar oaspeții hotelului – cei care plătesc un tarif zilnic de pornire de 3 200 de dolari – pot servi vinul și cina în barul din hol și în restaurantele acestuia. Desigur, hotelul oferă o alternativă pentru nerezidenți, dar aceasta costă 200 000 de dolari pentru clubul privat al hotelului.
Tendința #3: popularitatea alimentelor pe bază de plante scade
A fost atestată o scădere de aproximativ 10 % a vânzărilor de carne artificială în supermarketuri. Printre motive se numără prețul, gustul, scepticismul tot mai mare cu privire la pretinsele beneficii pentru sănătate și, cel mai important, etichetele complexe, care indică faptul că este vorba de alimente foarte mult procesate.
Dar tendința ecologică nu se încheie aici. Lanțurile de magazine specializate în alimente pe bază de plante se lansează în continuare.
„Carnea hibridă”, care combină carnea de cultură și cea falsă, ar putea fi cea care va schimba jocul. Cu un gust mai apropiat de cel real, aceste proteine hibride ar putea contribui la revigorarea interesului oamenilor pentru alimentele pe bază de plante.
Tendința nr. 4: preluarea în locul livrării
Tot mai mulți oameni își vor ridica singuri comenzile în 2023, deoarece temerile inflaționiste și taxele de livrare continuă să crească.
Având în vedere că persoanele care se ocupă de livrări aleg ce clienți să prioritizeze, în funcție de semnalarea de către anumite aplicații a celor care lasă bacșișuri generoase și a celor care lasă bacșișuri proaste, unii clienți ar putea chiar să constate faptul că ale lor comenzi sunt ignorate cu totul. Astfel, tot mai mulți dintre aceștia decid să meargă singuri după mâncarea lor.
De asemenea, să nu uităm de prețurile de suprataxare. Pe măsură ce tot mai multe companii pun la încercare aceste prețuri dinamice, nu trebuie să rămânem surprinși de reacția consumatorilor și de o trecere și mai rapidă la benzile de preluare.