Chiar dacă oamenii sunt probabil încă la mulți ani distanță de a merge printre roboți de pe stradă, de a da peste ei în sala de forță sau de a lua masa lângă ei într-un restaurant, rețelele de socializare sunt un loc în care interacțiunea H2R (Human 2 Robot) evoluează într-un ritm rapid.
Scenariul din cinematografia științifico-fantastică, în care roboții care preiau controlul asupra lumii, întotdeauna a fost unul fascinant și în același timp terifiant pentru oameni. Acum, a trecut de la o idee distopică la un potențial viitor, luând în calcul progresul în știință, inginerie și inteligență artificială la care asistăm.
Milioane de oameni din întreaga lume apelează la Instagram pentru a urmări și interacționa cu un nou val de personalități online: influenceri virtuali.
Cine sunt influencerii virtuali
Potrivit definiției, influencerii virtuali sau influencerii CGI sunt „oameni” ficționali generați de computer, care au caracteristicile, trăsăturile și personalitățile realiste ale oamenilor, scrie influencermatchmaker.co.uk.
În spatele fiecăruia dintre acești influenceri se află o echipă de creatori și de branduri care investesc și persoane bine pregătite în domeniul tehnologiei. Ei sunt cei responsabili pentru creșterea platformelor lor de Instagram și de transformarea acestor figuri virtuale în influenceri populari.
Creatorii aleg felul în care influencerii arată, se îmbracă și se comportă. De asemenea, ei decid cu cine ies, cu cine se întâlnesc și cu cine colaborează pe Instagram.
Astfel, în cazul unor influenceri virtuali, o persoană îmbracă un costum cu senzori care scanează fiecare mișcare și mimică a sa, transpunând-o în spațiul virtual. Acolo, aceste mișcări vor fi realizate de către avatarul virtual.
Influencerii virtuali devin o forță semnificativă în industria de marketing, fiindcă brandurile vor să se implice în acest mijloc futurist de marketing.
Unele dintre brandurile care au început să îmbrățișeze această tendință este brandul auto Renault, și-a creat propria ambasadoare virtuală, Liv, pe care a prezentat-o într-o publicitate televizată. Totodată, Dior, Coach, Balenciaga și OUAI sunt doar câteva dintre numele designerilor care au colaborat cu vedete virtuale.
Potrivit unui sondaj de influență virtuală din 2022, realizat de Influencer Marketing Factory, 58 % dintre respondenți urmăresc cel puțin un influencer virtual și 35 % dintre consumatori au declarat că au achiziționat un produs promovat de un influencer virtual.
Așadar, îți arătăm câteva dintre cele mai populare conturi ale influencerilor virtuali care arată realist.
#1. Lu do Magalu
View this post on Instagram
#2. lilmiquela
#3. bermudaisbae
View this post on Instagram
#4. imma.gram
View this post on Instagram
#5. blawko22
View this post on Instagram
#6. shudu.gram
View this post on Instagram