Cum îți imaginezi viitorul? Cu semne de circulație care avertizează despre apropierea dronelor-fantome? Sau cu un test Captcha care îți arată cât de robot sau om ești?
Așa au răspuns creativii de la agenția Piko din Moldova la provocarea Dutch Design Week 2022, care, în fiecare an, pune în fața designerilor din toată lumea sarcina de a-și imagina viitorul – de fiecare dată tema evenimentului este „Imagine the future”.
Dutch Design Week este un eveniment devenit deja istoric, dedicat designului olandez, se organizează în fiecare an, începând cu 1998, în Eindhoven, și adună lucrări și concepte de la peste 2 600 de designeri din Olanda și străinătate. Ediția din acest an a fost cu numărul 24 și s-a încheiat în această duminică, 30 octombrie.
An de an, artiștii experimentează cu forme, culori, concepte și materiale, încercând să găsească, prin creațiile lor, soluții inovative, neobișnuite și uneori parcă rupte de realitate, la probleme precum încălzirea globală, singurătatea, consumerismul și deficitul de alimente.
În acest an, țara noastră a avut expuse în cadrul evenimentului două creații:
# The Roadsigns of Tomorrow – o instalație formată din semne rutiere ale viitorului, pe care s-ar putea să le vedem pe străzile noastre peste 50 de ani;
# The Impossible Captcha test – un test interactiv, (aproape) imposibil de trecut, în care fiecare vizitator poate afla în ce proporție % este om sau robot. The Impossible Captcha Test a fost vizitat de cel puțin 150 de oameni pe oră, având în vedere că durata totală Dutch Design Week a fost, în acest an, de nouă zile.
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2022/11/305661523_940627020212057_3118932894210573374_n.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2022/11/118653882_3367164390008513_2985369098360061746_n.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2022/11/303885875_935621377379288_6232278558663243763_n.jpg)
De ce participarea la un asemenea eveniment este un moment istoric pentru Moldova
Pentru că anual, Dutch Design Week este vizitat de peste 355 000 de oameni din toată lumea, iar la această ediție a înregistrat, în doar ultimele nouă zile, cifra similară de bilete vândute ca și până la pandemie. Conform organizatorilor, în acest an, numărul total de vizitatori a depășit 350 000.
Expoziția din toamna lui 2022 a fost prezentată în 120 de locații din mai multe zone ale orașului Eindhoven, iar criteriile de selecție a participanților sunt foarte stricte.
Instalațiile din partea Moldovei la Dutch Design Week 2022 sunt semnate de agenția Piko. La realizarea acestora au contribuit artistul New Media, Karen Grigorean, și designerul de obiect, Mihai Stamati, iar participarea țării noastre la eveniment a fost posibilă datorită susținerii USAID Moldova și Ambasadei Suediei la Chișinău, prin programul Tehnologiile Viitorului.