Victor Grosu, renumitul creator de concepte HoReCa, arhitect, designer de interior, antreprenor, vlogger și prezentator TV, fondatorul Grosu ArtStudio, care de 20 de ani creează și dezvoltă concepte de succes în industria ospitalității în România, a revenit zilele acestea la Alma Mater, prezentându-le studenților Departamentului Arhitectură, Facultatea Urbanism și Arhitectură, Universitatea Tehnică a Moldovei o lecție despre cum se construiește o carieră de succes, dar și un master-class de Business în Arhitectura de Interior cu mesajul: „Eu am reușit. Poți și tu!”.
Mesajul cu care a venit în fața viitorilor arhitecți și designeri de interior a fost unul pe cât de provocator, pe atât de prețios în materie de exemple și sfaturi practice, având în spate o carieră de peste două decenii, perioadă în care a realizat 527 de proiecte internaționale cu o valoare totală a investițiilor de 600 milioane de euro, a creat 211 restaurante, a forma zeci de specialiști în domeniu și a obținut 22 de premii. Arhitectura fiind sensul vieții sale, i-a transformat pasiunea în afacere, iar firea-i deschisă l-a predispus să le împărtășească celor interesați cum să evolueze și să atingă succesul.
„Știu foarte bine cum e să faci design de interior în Wild Wild East, unde abia în 2021 a fost introdus în COR codul pentru arhitecți de interior”, le spune tinerilor care fac primii pași în branșă, împărtășindu-și ideile în cadrul unei platforme de cursuri online denumite sugestiv IDBS – Interior Design Business School.”
Este, de fapt, primul și singurul curs de business în design interior din România, despre care spune: „Am creat acest curs pentru că vreau să te învăț cum să practici această meserie într-un mod corect și profitabil și să treci de la designer de interior la antreprenor în design interior. Vei învăța să aplici reguli de joc corecte și, împreună, vom genera o schimbare pozitivă a întregului sistem.”
E generos în sfaturi atât cu începătorii, cât și cu profesioniștii: „Ești arhitect sau designer de interior? Te pregătești să devii? Descoperă în cursurile IDBS sistemul de business pe care îl folosesc pentru a genera venituri anuale de 1 milion de euro ca designer de interior în România.”
Bineînțeles, a trezit și interesul studenților FUA-UTM. Curioși să afle cine este de fapt Victor Grosu și cum pot reuși să-și facă un brand din propriul nume, au făcut neîncăpătoare sala de festivități a FUA. Viitorii arhitecți și designeri de interior de la FUA au ascultat cu nesaț pledoaria oaspetelui, care le-a dezvăluit rețeta sa de succes pe piața de design interior din România. Le-a vorbit cum și-a început propria firmă, sugerându-le cum să-și construiască strategia de business, PR și marketing („Totul depinde de imaginația ta!”); despre echipă – leader vs. manager; regulile pe care le respectă în comunicarea cu clienții și meșterii, foarte importantă în acest sens fiind prima întâlnire: momentul zero care decide întreaga relație cu clientul; despre ofertare, caiet de sarcini și costul serviciilor („Cum ajungi să ceri 50 mii de euro pe un proiect?”); despre lucrul cu furnizorii; fluxul proiectelor și time management; managementul stresului și despre ce înseamnă un business de succes în design interior etc., având și un bonus: regulile creării unei planimetrii…
A mai dezvăluit că s-a orientat spre dialogul online în timpul pandemiei, inventând noi reguli de supraviețuire pentru restaurante, ajutându-i pe operatorii din segmentul HoReCa să se reinventeze pentru a depăși acea perioadă marcată de incertitudini și statistici deloc optimiste, sugerându-le soluții prin care să-și reconfigureze businessul, adaptându-se contextului ca să-și mențină afacerile. Așa a ajuns la ideea restaurantelor virtuale, care rescriu regulile în domeniu; la adaptarea strategiilor de promovare a afacerilor HoReCa în contextul pandemiei etc.
Profesorii FUA-UTM s-au declarat mândri de absolventul-arhitect Victor GROSU, menționând că provine și că s-a format ca specialist la noi, în Basarabia, s-a lansat în România, iar astăzi are în palmares o seamă de proiecte internaționale de succes în Tailanda, Marea Britanie, SUA și filiale în diverse țări.
Acest material a fost scris și redactat de echipa UTM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.