În perioada 3-4 august 2022, Birourile Naționale de Asistență eTwinning România și eTwinning Moldova, au organizat un seminar bilateral cu genericul „Practici eTwinning – perspective pentru școli incluzive și sustenabile”. Evenimentul s-a desfășurat online și a întrunit peste 145 de cadre didactice din ambele țări.
Participanții au fost salutați de profesorul universitar, doctor habilitat, Viorel Bostan, Rector al Universității Tehnice a Moldovei – gazda programului eTwinning, și Angela Prisăcaru, reprezentantă a Ministerului Educației și Cercetării din Republica Moldova.
Sesiunile plenare ale seminarului au inclus mai multe prezentări care s-au reflectat în tema anuală eTwinning 2022: „Viitorul nostru frumos, durabil, pentru toți – Școlile și noul Bauhaus european”. Astfel, Mirela Alexandru, coordonatoarea programului eTwinning România, le-a vorbit participanților despre educația incluzivă și cetățenia digitală, Loredana Popa, profesoară din Botoșani, a prezentat criteriile de calitate pe care trebuie să le întrunească proiectele eTwinning, iar Angela Dimitriu, coordonatoarea programului eTwinning Moldova, a făcut o incursiune virtuală pe noua platformă European School Education Platform, pentru a prezenta funcționalitățile și posibilitățile pe care le oferă. În calitate de invitat special, Nicușor Ciobanu, reprezentantul programului Erasmus+ România, a relatat participanților despre sprijinul pe care îl oferă Erasmus+ pentru școli mai verzi și mai incluzive.
Pentru diseminarea bunelor practici eTwinning și multiplicarea rezultatelor, eTwinnerii din România și Moldova au prezentat patru proiecte de succes, care au fost distinse cu premii la nivel național și european:
– „The Very Hungry Bookworm”, Adriana Lefter, Școala Gimnazială „Elena Doamna”, Tecuci, România;
– „Green Wonder”, Tatiana Popa și Adriana Bujag, Şcoala Internaţională Heritage, Republica Moldova;
– „Eco-Herit@ge Matters”, Emeșe Cîmpean, Colegiul Național „Petru Rareș”, Beclean, România;
– „Math Travellers”, Ludmila Cojocati, Liceul Teoretic Gaudeamus, Republica Moldova.
Urmărind obiectivul principal al evenimentului – crearea parteneriatelor dintre cadrele didactice din România și Republica Moldova, au fost organizate simultan 11 ateliere de lucru. Atelierele au fost moderate de ambasadorii eTwinning din ambele țări, în care participanții au creat 12 schițe de proiect, care vor fi ulterior dezvoltate și implementate pe parcursul următorului an de învățământ.
Seminarul bilateral eTwinning România–Republica Moldova 2022 reprezintă unul dintre cele mai importante evenimente de networking pe care le organizează Birourile Naționale de Asistență eTwinning din România și Republica Moldova.
Acest eveniment a fost organizat cu sprijinul financiar acordat de către Comisia Europeană.
Acest material a fost scris și redactat de echipa UTM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.