Automobilul privat ocupă mult spațiu în oraș, deși în medie staționează 95 % din timp și transportă doar 1,59 pasageri per călătorie. Asta îl face să fie unul dintre cele mai ineficiente mijloace de transport. Pe lângă asta, este foarte costisitor și poluant, iar din cauza vitezei excesive, chiar și periculos. Grupul de lucru pentru Transport Alternativ, o inițiativă civică ce promovează dezvoltarea culturii și infrastructurii de biciclete și transport public, a realizat un spot video prin care dorește să atragă atenția asupra distribuției spațiale și a dezavantajelor utilizării transportului auto privat pentru călătoriile pe distanțe scurte în oraș.
„Nu încercăm să spunem că transportul alternativ este soluția pentru oricine și oricând, dar credem că există un procent considerabil al populației orașului Chișinău care ar putea opta pentru transportul public și transportul alternativ dacă autoritățile ar face din asta o prioritate, iar nivelul de confort al acestora ar crește considerabil în timpul cel mai apropiat”, se arată într-un comunicat al organizației.
Spațiul necesar pentru căile de acces pentru o mașină reprezintă aproape echivalentul pentru un loc propriu zis de parcare. În contrast, bicicleta are nevoie de mult mai puțin spațiu pentru căile de acces.
Haideți să facem un exercițiu de imaginație și să ne gândim cum ar arăta un oraș cu mai puține automobile, mai puțin trafic, mai mult spațiu ce poate fi valorificat. E suficient să creăm condiții bune pentru transporturi alternative (biciclete, trotinete, uniciclu, role etc), iar oamenii vor începe să vadă singuri dezavantajele transportului privat.