Un lanț de supermarketuri din Rusia a retras un poster cu o familie LGBT. Această decizie a provocat un val de reacții

MCZoPTQ0MCZoYXNoPWEwYjQxMGZmY2NiOTgwMWJhMTVhZDBjMDI5YjU2OThm.thumb
Foto:The Moscow Times

Un lanț de supermarketuri de lux din Rusia se confruntă cu critici după ce a retras un poster cu un cuplu de lesbiene. VkusVill a retras imaginea publicitară după doar câteva zile de la publicarea ei și a prezentat scuze publicului, relatează The Guardian, notează Digi24.

Decizia lanțului VkusVill de a trage reclama a provocat o reacție furioasă din partea liberalilor de la Moscova și a grupurilor LGBTQ din Rusia, care au criticat „lașitatea” lanțului de supermarketuri și au spus că vor boicota magazinul.

Se pare că lanțul de magazine a fost însă mai îngrijorat de reacția conservatorilor la reclama care reprezenta un cuplu de lesbiene, cliente ale magazinului, alături de fiicele lor.

Posterul a fost văzut ca o încălcare a legii „propagandei gay” din Rusia, care interzice „promovarea relațiilor sexuale netradiționale către minori”.

Un reprezentant al lanțului VkusVill a refuzat să răspundă la întrebările adresate de The Guardian, inclusiv dacă lanțul de supermarketuri a fost presat să scoată posterul.

Duminică, VkusVill și-a cerut scuze pentru imaginea „nocivă” a unui cuplu de lesbiene, Iuma și Jenia, și a copiilor lor, Mila și Alina, care spuneau că le plac chiftele de orez cu ciuperci onigiri vândute de supermarket și că produsul lor preferat este hummusul.

„Credem că ar fi o ipocrizie să nu promovăm familiilor clienților noștri adevărați”, era mesajul care însoțea posterul original de pe Facebook, care avea un avertisment că se adresează persoanelor de peste 18 ani, pentru a se conforma legislației locale.

Totuși, câteva zile mai târziu, reclama a dispărut. În locul ei, lanțul a postat un mesaj de scuze și fotografii ale unor cupluri heterosexuale. VkusVill a părut să dea vina pentru reclama anterioară pe un mic grup de angajați.

„Acest spațiu conținea un articol care a afectat sentimentele unui număr mare de clienți, precum și de angajați”, potrivit unei postări pe Facebook, care adăuga că scopul supermarketului este să ofere produse proaspete și să nu prezinte „puncte de vedere politice sau sociale”.

„Ne pare rău că acest lucru s-a întâmplat și considerăm că publicarea imaginii este greșeala noastră, o manifestare a neprofesionalismului anumitor angajați”, se mai spune în mesajul semnat de directori ai companiei, inclusiv de fondatorul VkusVill, Andrei Krivenko.

Posterul inițial fusese condamnat de personalități ruse conservatoare, inclusiv de cunoscutul parlamentar anti-gay Vitali Milonov.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Ilinca Televca
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente