Primăria a anunțat într-un comunicat de presă că face pași spre testarea sistemului de taxare electronică în cadrul transportului public din Capitală. Astfel, potrivit autorităților, au fost semnate două memorandumuri cu companiile de servicii financiare, MasterCard și VISA, care vor implementa un proiect-pilot privind sistemul de taxare electronică în transportul public din municipiul Chișinău, pe o perioadă de șase luni.
Conform proiectului, inițial se prevede instalarea în troleibuze și autobuze a echipamentului necesar pentru achitarea electronică a călătoriei, precum și instruirea angajaţilor Regiei Transport Electric Chișinău (RTEC) și ai Parcului Urban de Autobuze (PUA), după care sistemul va fi testat timp de jumătate de an.
În perioada de testare, taxarea electronică va fi aplicată pe câte o rută de troleibuz și autobuz, iar RTEC și PUA vor încheia contracte cu prestatorii de servicii. După finalizarea proiectului-pilot, vor fi analizate posibilitățile cu privire la extinderea sistemului de plată contactless pentru toate tipurile de transport municipal din oraș.
În context, Primarul General, Ion Ceban, a dat asigurări că cele două companii care vor implementa proiectul-pilot nu vor fi favorizate atunci când vor fi organizate licitații pentru implementarea sistemului de plăți electronice în transportul public municipal.
Potrivit reprezentatului Visa pentru Moldova, Ucraina și Belarus, Svetlana Chirva, Memorandumul reflectă viziunea companiei cu privire la etapele viitoare în dezvoltarea sistemului de plată fără contact în transportul din Moldova.
„Una dintre direcțiile strategice globale ale Visa este dezvoltarea SMART a orașelor. Suntem încrezători că atingerea acestui obiectiv este strâns legată de componenta de transport. Cu plata fără contact, pasagerii pot avea o experiență de călătorie urbană practic uniformă, pot reduce la minimum utilizarea numerarului și pot rămâne în siguranță”, a menționat Svetlana Chirva.
Proiectul privind implementarea sistemului de taxare electronică în transportul public municipal va fi implementat în bază de parteneriat public-privat, pentru a îmbunătăți serviciul public de profil și pentru a diminua riscul de falsificare a biletelor de călătorie care aduce pierderi financiare operatorilor de transport, se arată în comunicatul emis de primărie.