Decembrie marchează Ziua Internațională a Voluntariatului, luna faptelor bune, dar și așteptarea Moșului și a feeriei de Crăciun. Înainte de sărbătorile de iarnă, Kaufland Moldova, alături de voluntarii AVI-Moldova, au îmbinat cele mai importante momente ale lunii prin desfășurarea campaniei de salubrizare Un Oraș Mai Curat!
Responsabilitatea socială stă la baza valorilor companiei Kaufland prin modul în care își desfășoară activitatea. Din acest motiv, în spiritul angajamentului civic, compania a decis să doneze orele de muncă nelucrate și achitate pe timp de pandemie, în cadrul acțiunilor de voluntariat pentru comunitatea în care activează.
În acest fel, peste 100 de membri ai echipei Kaufland și voluntari AVI-Moldova, în parteneriat cu Primăria Municipiului Chișinău, au demarat campania „Un Oraș Mai Curat”, în cadrul căreia au făcut curățenie în patru spații verzi din Capitală.
„Înainte de sărbători de iarnă, suntem obișnuiți să facem curățenie generală în casă și gândurile noastre, pentru a începe un nou an pe o filă curată. Astfel, ne-am propus să extindem această tradiție şi să ieșim afară, oferind suport pentru salubrizarea orașului Chișinău, prin intermediul campaniei – „Un Oraş mai curat de săbători”. Prin acest angajament, Kaufland Moldova donează orele nelucrate, dar achitate, pentru acțiuni de voluntariat. Pentru noi, implicarea face diferența.”, menționează Cristina Aramă, mangeră PR la Kaufland Moldova.
În timp record de două zile, pe 21 și 22 decembrie, voluntarii s-au mobilizat pentru a salubriza parcurile zonele verzi de la Botanica, Ciocana și Râșcani. Respectând toate măsurile de protecție, echipa a colectat gunoiul și deșeurile naturale din zonele verzi. În urma acțiunii au fost strânși peste 200 de saci cu resturi aruncate necorespunzător în parcurile din Chișinău, dar și curățate frunzele din parcuri. Tot gunoiul a fost încărcat în camioane și evacuat, după regulament, sub supervizarea angajaților preturii și a spațiilor verzi din fiecare sector.
„Timp de un an întreg de pauză, voluntarii și-au adunat forțele și le-au dedicat la maxim acțiunii de salubrizare a orașului. Am decis să îl ajutăm împreună pe Moșul să aducă magia în Chișinău și ne-a reușit. Alături de o echipă energică de voluntari, am creionat încă o dată valorile fundamentale ale AVI Moldova: angajamentul civic, spiritul de echipă, protejarea mediului înconjurător. „Un Oraș Mai Curat” a demonstrat că și în timpuri apasătoare poți găsi o rază de lumină în implicare.”, spune Olga Cortac, președinta AVI-Moldova.
În urma campaniei, voluntarii, susținuți de Kaufland și AVI-Moldova, încurajează chișinăuienii să depoziteze deșeurile doar în locurile amenajate pentru a avea un „Oraș Mai Curat” nu doar de sărbători, dar în fiecare zi a anului.
Acțiunea de salubrizare a servit drept continuare frumoasă a campaniei „Sădim Oxigen”, implementată anterior de AVI-Moldova, cu susținerea Kaufland, în cadrul căreia 5 000 de copaci au fost plantați și mai multe clumbe cu flori au fost amenajate în parcurile capitalei. Echipele își propun continuarea înverzirii Chișinăului și în anul viitor. Kaufland și AVI-Moldova aduc mulțumiri tuturor voluntarilor, angajaților și partenerilor implicați în această campanie și tinde spre extinderea inițiativei și în alte orașe ale țării, cu mai multe ediții.
###
Responsabilitatea socială și dezvoltarea durabilă sunt parte a ADN-ului Kaufland de foarte mulți ani. Începând cu 2016, împreună cu instituțiile partenere, Kaufland a reușit să desfășoare în Republica Moldova o serie de proiecte de în valoare totală de peste 15 000 000 MDL și continuă să se implice și să fie alături de oamenii din Republica Moldova.