Premieră pentru Moldova. Cum arată Hi-Duk, primul offroader 100 % electric, creat de o echipă de moldoveni

auto3

Vă amintiţi de echipa de moldoveni, care a creat primul kit de conversie ce transforma Dacia Logan într-un model electric? Ei bine, iată că azi a venit momentul când ei pot anunţa public creaţia lor principală la care au muncit în toată perioada asta: primul off-roader 100 % electric, creat în Moldova, scrie piataauto.md.

Echipa pentru dezvoltarea acestui proiect e formată din Oleg Sargu, născut la Străşeni şi absolvent al Georgia Institute of Technology din SUA, şi Maxim Conoplin, absolvent al Coventry University din Marea Britanie. Oleg a lucrat 12 ani în SUA în domeniul marinei mecanice şi logisticii, iar Maxim a lucrat în echipa fostului designer-şef Volvo Cars, Steve Harper, care îşi crease o companie proprie în Marea Britanie.

Aşadar, după multă muncă, astăzi a venit momentul în care aceşti oameni minunaţi pot să prezinte primul offroader electric creat în Moldova! Acesta are şi un nume foarte curios — Hi-Duk. La prima vedere, cel puţin vizual, pare codificat şi internaţional, dar dacă-l citeşti cursiv, obţii numele „Haiduc”. Aşa l-au botezat băieţii la etapa de proiect, încă nu erau siguri că acesta va rămâne, dar aşa ni l-au spus nouă aseară, când am fost în atelierul lor de lucru de la Fablab, ca să vedem în premieră acest offroader moldovenesc. Şi noi zicem că numele de Hi-Duk i se potriveşte perfect!

Aşadar, ce e Hi-Duk? Ce e această creaţie minunată care pretinde a fi primul offroader electric moldovenesc şi, dacă e să fim absolut sinceri, e şi primul automobil conceput şi creat în Moldova de la tractoarele Vieru încoace! Vă daţi seama, deci, cât de important e acest moment de azi!

Hi-Duk e un offroader utilitar, asta trebuie s-o spunem în primul rând pentru a seta aşteptările corecte. Nu e un SUV civil, cu care să călătoreşti cu familia la drum lung, ci un offroader creat pentru munci grele.

Vehiculul are gardă la sol de 23 cm şi e echipat, fireşte cu roţi de offroad. Dimensiunea anvelopelor e de 205/75 R 15, iar lungimea totală a lui Hi-Duk e de 3.32 metri, cu un ampatament de 2.42 metri, ceea ce-i asigură o geometrie foarte bună pentru offroad!

Şi, aşa cum îi stă bine unui offroader, Hi-Duk-ul moldovenesc are tracţiune integrală! Ea e concepută în stilul modern al electromobilelor sofisticate, având două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, care pune în mişcare acea puncte, motoarele fiind dirijate centralizat de către un controller. Acesta are grijă, în principiu, ca ambele punţi să fie motrice întotdeauna, într-un raport de 50:50, deci putem vorbi de o tracţiune integrală permanentă!

Vedeți mai multe pe piataauto.md.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente