Începând din acest weekend, Animaliens lansează proiectul Living Billboards, în cadrul căruia șase panouri din capitală vor fi pictate live. Duminică, 29 noiembrie, pe bulevardul Dacia, la intersecție cu strada Cuza Vodă, primul billboard va fi îmbrăcat în culori vibrante de artistul stradal Dmitri Potapov.
Cei curioși sunt invitați să admire procesul și să imortalizeze momentul începând cu ora 9.0. Alte cinci panouri, în celelalte regiuni ale orașului, vor fi pictate în săptămânile ce urmează.
Proiectul Living Billboards este marca vinăriei Castel Mimi, sub umbrela colecției de vinuri tinere – Animaliens, prezentă pe piața locală și internațională de mai bine de doi ani, însă regândită și lărgită în acest an.
Astăzi, Animaliens este o colecție ce adună opt vinuri și cupaje îndrăznețe, alcătuite din soiuri autohtone, deja îndrăgite și apreciate peste hotarele țării, combinate cu unele mai puțin specifice regiunii noastre. Câteva cupaje din serie sunt: Feteasca Neagră cu Malbec, Pinot Noir cu Saperavi și Rara Neagră sau Viorica cu Feteasca Albă.
Vinul Animaliens s-a născut dintr-un fericit accident în timpul producerii la Castel Mimi. Două robinete, de la două rezervoare, au fost lăsate accidental deschise. Astfel, într-un alt rezervor a fost creat un cupaj din trei vinuri. La proba de gust, autorii au fost plăcut surprinși de rezultat și de aroma obținută. Abia la sfârșitul anului, după ce s-au bătut bilele de struguri primiți, s-a putut stabili proporția de aur care a creat cupajul Pinot Noir cu Saperavi și Rara Neagră. Acest incident, cu un final extrem de fericit, a inspirat un șir de experimente de gust, care astăzi reprezintă colecția Animaliens.
Curajul de a lansa un vin experimental, pe o piață suprasaturată de vinuri clasice, a convins că și într-o industrie seculară mereu există spațiu pentru a fi creativ. Pentru că, după citatul pictorului francez Henri Matisse – Creativity takes courage/„Creativitatea cere curaj”.