O treime din elevii din toată lumea, circa 463 milioane de copii, nu au acces la învăţarea online atunci când şcolile sunt închise din cauza pandemiei COVID-19 pentru că lipsesc metodele sau echipamentele de conectare la distanţă, relevă raportul „Stepping forward Connecting today’s youth to the digital future”, realizat de PwC şi UNICEF, citat de bussinesmagazin.ro.
Dintre aceştia, trei sferturi provin din zone rurale sau din familii sărace.
„Pe măsură ce criza sanitară a dus la mutarea multor activităţi în mediul online, inclusiv a celor educaţionale şi de formare profesională, lipsa accesului la tehnologie a redus semnificativ şansele la o viaţă mai bună pentru copiii şi tinerii din mediile defavorizate. Acest fapt accentuează inegalităţile existente înainte de pandemie şi impune colaborarea între guverne, instituţii, comunităţi şi companii, pentru a le oferi tinerilor vulnerabili acces la alfabetizarea digitală şi dezvoltarea abilităţilor”, a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partner PwC România.
Raportul mai arată că 86 % dintre reprezentanţii guvernelor din peste 100 de ţări, care au răspuns unui sondaj UNESCO în 2020, au oferit elevilor platforme online pentru educaţia la distanţă, în timp ce doar 20 % dintre aceştia au îmbunătăţit accesul la infrastructură şi / sau au oferit dispozitive subvenţionate.
În opinia PwC, deşi guvernele trebuie să gestioneze simultan o serie de provocări sociale critice, precum consolidarea sistemelor de asistenţă medicală, sprijin financiar pentru companii şi şomajul, nu trebuie să renunţe la investiţiile pe termen lung în domenii esenţiale, precum educaţia.
În plus, situaţia economică se deteriorează pentru tinerii din medii dezavantajate, unul din şase tineri încetând să mai lucreze de la începutul pandemiei.
Potrivit raportului, peste 40 % dintre tinerii angajaţi se aflau în sectoare puternic afectate de COVID-19 şi aproape 77 % erau în economia informală, ceea ce i-a făcut foarte vulnerabili atunci când companiile au fost închise sau mutate în online ca răspuns la restricţiile pandemice.