Primăria municipiului Chișinău a examinat starea de lucruri în cadrul proiectului de reabilitare a străzii Ion Creangă din sectorul Buiucani al capitalei. Pe lângă renovarea carosabilului, a trotuarelor, a utilităților, dar și a sensurilor giratorii de la intersecții, a fost pusă pe tapet și soluționarea problemei nodului rutier Ion Creangă-Calea Ieșilor.
Ilie Bricicaru, conferențiar universitar, doctor în ştiinţe tehnice, directorul Observatorului de Siguranță Rutieră din cadrul Universității Tehnice a Moldovei, a propus unele soluții privind gestionarea fluxurilor de transport pe acest nod rutier. Acesta a făcut referire la o lucrare pentru nivelul de master din arhivele UTM, în care a fost abordată problema respectivă, și a prezentat o schemă cu soluții eficiente pentru acest nod rutier de mare complexitate.
În opinia sa, o soluție optimă ar fi un studiu de trafic comprehensiv, care să răspundă la toate întrebările pertinente, cum ar fi nivelul de serviciu, problemele existente, siguranța, fluxurile etc. „E și firesc, nu pretindem că este soluția ideală și considerăm că aceasta poate fi îmbunătățită, inclusiv prin studii de fezabilitate și trafic, luând în considerație utilizatorii vulnerabili, care aici nu sunt abordați, precum și alte elemente de fluență și siguranță a infrastructurii. E o soluție low-cost, dacă vreți, pentru ceea ce poate fi oferit astăzi, când proiectul este deja în derulare. Însă am putea pleca cu certitudine de la aceste idei expuse, de altfel, anterior de către discipolii Universității Tehnice a Moldovei”, a mai punctat expertul internațional în siguranța rutieră.
Bricicaru a dat asigurări că Observatorul de Siguranță a Infrastructurii Rutiere din cadrul UTM este dispus să se implice în abordarea intersecțiilor și a gestionării utilizatorilor vulnerabili în acest proiect, în cazul în care vor parveni asemenea solicitări.