Testing la Endava: cu ce se ocupă un test manager și care e rolul acestuia în cadrul unei companii IT

MAIN

Testarea produselor software este una dintre cele mai importante etape în crearea unui program. Identificarea erorilor și fixarea acestora pot economisi timp și bani, dar și pot transforma produsul dintr-o ratare în unul de succes, iar neglijarea acestei etape poate avea consecințe grave. Astfel, pe 26 aprilie 1994, o aeronavă China Airlines Airbus A300 s-a prăbușit din cauza unei erori software, iar 264 de pasageri au decedat și în mai 1996, o eroare de sistem a creditat cu 920 de milioane de dolari conturile bancare ale peste 800 de clienți ai unei bănci din SUA.

Odată cu dezvoltarea industriei IT, apar tot mai multe roluri în cadrul procesului de testare – un întreg mecanism, unde fiecare piesă este inevitabilă pentru funcționarea sistemului. În schema de mai jos, puteți vedea și interacțiunea dintre diferiți specialiști în procesul de creare a programelor software, precum și ierarhia sau scara de creștere în carieră a unui tester.

În acest articol, veți afla despre atribuțiile și capacitățile unui test manager.

Astfel, managerul planifică, monitorizează și controlează activitățile de testare din cadrul unui proiect. El definește scopul și obiectivele, strategia și planul de testare, metricile și indicii de performanță.

Natalia, test manager: Test manager-ul este responsabil pentru succesul serviciilor de testare prestate în cadrul unui proiect. El conferă o viziune, o direcție de mers și o motivare echipei de testare”.

Rolul de Test Manager oferă numeroase oportunități: de la conducerea proiectelor de testare pe termen scurt, cu un număr mic de membri ai echipei, până la coordonarea grupurilor de proiecte de testare și realizarea unor obiective exigente.

Tatiana, test manager: „Într-un proiect Agile – unde echipa este autoorganizată și nu este o delimitare între echipa de dezvoltare și testare – test manager-ul se focusează pe ajutorarea creșterii abilităților profesionale ale membrilor echipei prin stabilirea unor obiective în carieră și prin oferirea sprijinului în atingerea lor”. 

Una dintre misiunile critice ale rolului de test manager este comunicarea eficientă. Rolul lui implică calități de negociere, abilități de coordonare a priorităților și politicilor diferitelor departamente pentru asigurarea calității produsului.

Vasili, test manager: „De regulă, un manager combină mai multe calități cheie, și anume: experiență teoretică și practică bogată, abilități avansate de comunicare și capacitatea de a fi lider. Pentru ca munca să poată fi făcută rapid și eficient, este incredibil de important să îți cunoști bine oamenii și abilitățile”.

Urmărește site-ul www.endava.com pentru a afla despre oportunitățile de carieră în cadrul companiei Endava sau înscrie-te în programul de Internship pentru funcția de Automation Testing accesând link-ul.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente