UE impune o limită redusă a eliminării dioxidului de carbon de către mașini. În 2020 acesta nu va depăși 95 g/km.
Mașinile sunt responsabile de aproximativ 12% din emisiile totale de dioxid de carbon (CO2). Acesta este principalul gaz ce cauzează efectul de seră.
Legislația Uniunii Europene adoptată în 2009, stabilește obiective de reducere a gazelor ce duc la crearea efectului de seră. Obiectivele introduse în legislația este piatra de temelie a strategiei UE pentru a îmbunătăți economia de combustibil a automobilelor noi vândute pe piața europeană.
În conformitate cu Regulamentul despre Mașini media emisiilor de gaze ar trebui să se reducă până la 130 de g/km de CO2 per kilometru în anul 2015 și până în anul 2020 – 95g/km. Pentru anul 2007 limita a fost de 158 g/km.
În ceea ce privește consumul de carburant, ținta pentru anul 2015 este de aproximativ echivalentul a 5,6 litri la 100 km de benzina sau 4.9 l/100 km de motorina. în 2020 consumul se va reduce la 4,1 l/100 km (benzină) sau 3.6 l/100 km de motorină.
Mai multe detalii despre noile restricții ale Uniunii Europene le găsiți aici.