Începând cu 16 martie, au fost luate măsuri mai stricte de prevenire și răspândire a coronavirusului de tip nou, COVID-19. Piețele, localurile de agrement, restaurantele, cafenelele s-au închis, cu excepția farmaciilor și supermarketurilor. În ce regim de muncă lucrează angajații și cum companiile au grijă de propriul personal, aflați în continuare.
În prima ediție, aflăm cum muncesc angajații uneia dintre cele mai populare farmacii din Moldova– Farmacia Familiei.
Program de muncă
În contextul stării de urgență, emise de autorități, una dintre principalele obligațiuni ale oamenilor care muncesc în această perioadă este să minimizeze contactul cu alți oameni. Asta se referă la respectarea distanței sociale de cel puțin un metru, reducerea programului de muncă sau desfășurarea procesului de muncă în condiții casnice. Aflați, în continuare, ce opțiuni le-a oferit Farmacia Familiei angajaților săi.
Personalul care activează în cadrul filialelor din țară are un orar de muncă standard, iar modificările la program sunt adaptate în funcție de departament. Toate serviciile sunt organizate pe ture, iar oamenii care vin zilnic la muncă sunt asigurați cu transport oferit de companie.
Totodată, oamenilor care trăiesc în zone îndepărtate și care se confruntă cu dificultăți legate de transportul public li s-a permis să activeze exclusiv la domiciliu.
Ajutor moral/psihologic
Cu o astfel de situație, Moldova se confruntă pentru prima oară în istorie. Nici muncitorii, nici angajatorii, dar nici statul nu au fost pregătiți să gestioneze o criză de o asemenea anvergură. În acest context, oamenii devin anxioși, iritați și pot avea un randament scăzut din cauza emoțiilor și stărilor psihice neplăcute. Pentru a păstra ritmul întregului sistem de lucru al companiei, Farmacia Familiei oferă toată gama de servicii psihologice angajaților.
Departamentul Resurse Umane activează permanent pentru oferirea ajutorului psihologic, angajaților. Anume ei s-au confruntat primii cu efectele crizei epidemiologice din țară, atunci când în farmacii s-au epuizat stocurile de măști și antiseptice. Cu ajutorul eforturilor specialiștilor, angajații au trecut peste această problemă într-un timp scurt.
În ceea ce privește ajutorul specific de care poate avea nevoie fiecare angajat, Farmacia Familiei acordă o atenție deosebită pentru lucrătorii din teritoriu. Pentru aceasta, sunt antrenați manageri care se află în strânsă legătură cu ei și le oferă o serie de servicii și ajutoare legate nu doar de activitatea profesională, dar și de ordin personal, sau legate de evitarea potențialelor neînțelegeri cu clienții.Această tehnică de comunicare permanentă cu fiecare persoană aduce rezultate pozitive, astfel încât toți să poată activa în regim normal, armonios.
Securitatea este pe primul plan
Autoritățile au obligat toate localurile, inclusiv farmaciile, să pună la îndemâna lucrătorilor cât și a clienților, obiecte de protecție și dezinfectanți. Farmacia Familiei a pus la dispoziția angajaților măști, mănuși, antiseptice, pentru a reduce șansele de infectare cu COVID-19. Astfel, clienții nu sunt puși în situații de risc. Acestora le sunt asigurate, chiar la intrarea în farmacie, soluții antiseptice și sunt rugați să păstreze distanța socială recomandată.
Farmacia Familiei a fost deschisă în anul 2005, iar în prezent aceasta cuprinde peste 180 de filiale la nivel național, fiind astfel, una dintre cele mai mari rețele de farmacii din Moldova.