Într-un interviu pentru UNIMEDIA, actualul rector al Academiei de Stat din Moldova a anunțat că acesta va fi ultimul său mandat și nu va mai candidat la următoarele alegeri din universitate.
Grigore Belostecinic spune că nu va mai candida pentru un alt mandat de rector al universității, pentru a face loc celor tineri, însă nu va renunța în totalitate la viața academică. „Mi-am anunțat toți colegii că, atunci când îmi expiră acest mandat, voi pleca din calitatea de rector pe care o dețin, chiar dacă aș putea să mai pretind, legea îmi permite. Să vină alții mai tineri, care au o altă viziune asupra lumii.”
Potrivit CV-ului lui Grigore Belostecinic, acesta deține funcția de rector al Academiei de Științe Economice din Moldova din 2001.
Obiectivele actualului mandat sunt:
#1. acordarea unei atenţii prioritare identificării şi determinării gradului de satisfacere a cerinţelor şi aşteptărilor beneficiarilor ASEM şi părţilor interesate;
#2. compatibilizarea şi alinierea continuă a activităţilor ASEM la practicile academice din ţările Uniunii Europene şi alte state cu nivel înalt de dezvoltare;
#3. considerarea angajaţilor (corpul profesoral-didactic, personalul administrativ şi auxiliar) ca beneficiari interni şi preocuparea cu deosebită atenţie de satisfacerea cerinţelor şi aşteptărilor lor, considerându-i ca principala bogăţie a instituţiei;
#4. considerarea studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor ASEM atât ca beneficiari interni, cât şi ca beneficiari externi, urmărirea continuă a gradului de satisfacere a cerinţelor şi aşteptărilor lor privind calitatea serviciilor educaţionale şi adecvarea acestora la exigenţele pieţei forţei de muncă, dar şi condiţiile în care aceste servicii sunt oferite;
#5. asumarea responsabilității proprii, dar şi contribuirea la promovarea şi asumarea responsabilităţii tuturor membrilor comunităţii academice, pentru contribuţia adusă la realizarea obiectivelor instituţiei;
#6. întreprinderea unor măsuri concrete în vederea îmbunătăţirii continue a tuturor proceselor desfăşurate în ASEM, considerând prioritare principalele ei dimensiuni: învăţământ, cercetare ştiinţifică şi inserţie socială.