Astăzi, 18 iunie, a avut loc examenul la disciplina la alegere. Proba a fost susținută de peste 14 mii de candidați, dintre care 611 au scris testul la biologie. Iată subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii de la profilul umanist la această probă.
#1. Clasificarea taxonomică a Hribului de pădure. Se dădeau termenii: Ascomicete, Eucariote, Bazidomicete, Ciuperci;
#2. De scris caracteristicile Hribului de pădure;
– Fixarea de substrat
– Reproducerea asexuata
– Componentele părții fructifere
#3. O asemănare a ciupercilor cu plantele și una cu animalele;
#4. Cum poate omul folosi ciupercile în economie;
#5. Diferențe între Regnul Plante și Regnul Animale (Criterii: tipul de nutriție, Componenta celulara, Substanța de rezerva, Exemple de organisme din alta clasa a aceluiași regn);
#6. Doua adaptări a păsărilor la zbor;
#7. Definiția la țesut;
#8. Asociază țesuturile din coloana A cu caracteristicile lor din B;
A: țesut epiteliar. țesut conjunctiv, țesut nervos.
B: au celule ganglionare, acoperă tot corpul animalelor, formează membrana esofagului, participa la transmiterea substanțelor
#9. Numește sistemul de organe reprezentat și 5 structuri la alegere (Sist. digestiv). Argumentează funcțiile organelor cu numărul 5 și 8 (stomac și pancreas);
#10. Procesul digestiei ți asimilării substanțelor (se dădeau etapele, trebuia sa înscrii numerele în casete);
În care parte a tubului digestiv are loc asimilarea maxima a substanțelor.
În cadrul cărui tip de metabolism are loc transformarea substanțelor simple în proprii (asimilare, dezasimilare catabolism)
#11. Adevarat Fals;
Asimilarea glucidelor în celula vegetala are loc în mitocondrii
#12. Boala care provoacă nivel ridicat de glucoza în sânge și urină. Sa fie determinată boala și să se dea metode de profilaxie;
#13. Hepatita acută. Cauza și metode de profilaxie,
#14. Definiție: Fenotip, Genotip;
#15. Problema: Mama are grupa sangvină a IV-a, tatăl I, ce grupe pot avea copiii;
#16. Elimina intrusul: Vaccine, Antibiotice, Vitamine, Sușă;
#17. Problema de genetică;
#18. Definiție: Biotop, Biosfera;
#19. Desen cu lanțuri trofice: Ce s-ar întâmpla, dacă ar dispărea broasca din rețeaua trofică prezentată? Numește 2 consumatori primari;
#20. Schemă: Circuitul substanțelor în natura. În baza schemei, argumentează sursele de poluare cu mercur și soluțiile de a opri procesul. Încercuiește peștele care primește cea mai mare cantitate de mercur și numește segmentul lanțului trofic pe care îl reprezinta.
*Subiectele sunt colectate exclusiv în baza memoriei elevilor ce au susținut BAC-ul. Dacă doriți să ne ajutați cu completarea subiectelor, vă rugăm să o faceți în comentarii sau mesaje. Cu toate acestea, versiunea originală a testului poate arăta diferit.