(foto, video) Recomandări #diez. Ce să citești, să vizionezi și să asculți dacă la toamnă începi să înveți comunicare

library-849797_960_720

Majoritatea universităților au anunțat rezultatele admiterii pentru anul de studii 2018-2019, iar tinerii deja își fac planuri pentru noua viață de student. Echipa #diez a hotărât să le vină în ajutor absolvenților cu o listă de recomandări care le va permite acestora să afle mai multe lucruri despre specialitatea pe care urmează să o studieze la facultate.

Prima specialitate despre care vă vom informa cu ajutorul cărților, filmelor și podcasturilor este „Comunicare”, iar cei care vin cu recomandări sunt specialiști și activează de mai mult timp în acest domeniu. Mai exact, este vorba despre:

#Irina Caliman  – Co-founder, Head of Communications&Media relations la QUBO Communications Group. A absolvit Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din București, specialitatea „Relații Publice” și a urmat un program de master în domeniul „Online marketing” la Universitatea Dmitrie Cantemir din București.

#Alexandru Lebedev – CEO & Founder la diez. A absolvit Universitatea de Stat din Moldova, specialitatea „Comunicare”.

Așadar, dacă la toamnă începi să înveți comunicare, vara aceasta fă-ți timp pentru următoarele:

#Ce să citești

„Cristalizarea opiniei publice” Edward Bernays 

O carte must-read dacă vrei să afli cum au fost puse bazele PR-ului și cum a ajuns termenul de consilier în relații publice în literatura de specialitate. Considerat „părintelui relațiilor publice”, Bernays a avut multe campanii de PR de succes care au rămas în istorie, a setat trenduri, a schimbat mentalități și a motivat milioane de oameni să cumpere lucrurile de care, inițial, nu aveau nevoie. Cartea conține câteva exemple de campanii reprezentative și strategii, care mai sunt implementate și astăzi.

„Ogilvy despre Publicitate” David Ogilvy

Cartea este despre cele mai premiate reclame care au vândut, despre textele publicitare care au rămas în istorie, despre cum este să lucrezi într-o agenție și desigur despre cât de important este să-ți faci cercetarea corectă atunci când începi o campanie de advertising. De aici vei înțelege cam cum arătă partea practică a muncii pe care o făceau zilnic angajații unei agenții.

„Totul despre relațiile publice”, Doug Newsom

Recomand cartea mai ales pentru capitolele despre cercetare, persuasiune și teoriile comunicării care afectează practica relațiilor publice.

„Yes we (still) can”  Dan Pfeiffer

Dan Pfeiffer a fost directorul de comunicare de la Casa Albă pe parcursul mandatului președintelui Barack Obama și descrie ultimele zile ale muncii sale la Casa Albă. Cartea surpinde stările prin care trecea consultantul celui mai puternic om al planetei înainte și pe parcursul conferințelor de presă, perioada de timp de timp petrecută pentru pregătirea de interviurilor și mai ales scoate în evidență unul dintre cele mai importante domenii ale muncii unui PR: relația cu mass-media.

PR-ul este un domeniu care necesită o cultură generală largă, o informare continuă și o cercetarea minuțioasă, de acea Irina mai recomandă orice carte despre psihologia socială, despre arta de a vorbi în public, despre marketing, diplomație și inteligență emoțională.

Intermitențele Morții și Eseu despre Luciditate de Jose Saramago

Această lectură te va ajuta să te pregătești de situațiile de criză și să știi cum să reacționezi atunci când acestea se întâmplă.

Viața e în altă parte de Kundera

Citește această carte pentru a vedea kitchul propagandistic.

Ignoranța de Kundera

Această carte te va ajuta să însușești arta povestitului și te va ajuta să înțelegi cum să adresezi întrebări.

Mă numesc Roșu de Orhan Pamuk

Iarăși, vorbim despre o lectură care te învață să spui o poveste prin toate punctele de vedere.

99 de franci de Frederic Beigdeber

Pentru un comunicator este important să țină cont de deadline-uri, iar această lectură te va învăța cât de important este să faci asta.

Toate numele de Jose Saramago

Informația este punctul cheie în domeniul comunicării. Această carte te va ajuta să înțelegi cum să strângi toate informațiile necesare.

*Resurse online

PR Daily, PR Week, Adweek, IQads – pentru noutățile din domeniu, recomandările comunicatorilor, campaniile faine, spoturile TV, interviurile și analizele.

#Ce să asculți

Aici găsiți o serie de podcasturi recomandate. Sunt utile pentru interviurile și ideile pe care le pot genera.

TED Talks

Better PR Now

 PR Week

Marketing over Coffee 

#Ce să vizionezi

Scandal

Thank you for smoking

Canalul de YouTube a lui John Oliver –  pentru că poate spune simplu lucruri complicate

MadMen

Black Mirror – pentru a dezvolta imaginația și a te pregăti de ceea ce va urma

The Circle – despre social networks

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Elena Baranov
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente