Cristi Axenti ne povestește în acest semestru despre experiența de a urma un program de licență la VIA University din Horsens, acolo unde studiază Maketing Management. „Deși sună foarte explicit, programul meu de studiu nu se axează doar pe aplicarea strategiilor de marketing, dar și a principiilor economice, iar asta se datorează tendinței universității de a mixa câte două profesii în majoritatea programelor de studiu”, ne spunea Cristi într-un articol anterior. În articolul de astăzi, Cristi ne face cunoscuți profesorii săi.
După cum ne sugerează titlul „VIA University College” este o universitate înclinată spre metode practice de învățare, iar din această cauză și profesorii sunt aleși dintre cei cu un bagaj de experiență practică în domeniu.
Tine Juhl Wade, profesoară de International Marketing, specializarea ei este în Analysis, Market Research și Buying Behaviour (B2C & B2B). Pe lângă profesorat în Danemarca, ea este înrolată în același timp ca și student făcând masterat la universitatea „Anglia Ruskin University” din UK. Orginară din aceeași țară, Tine ne spune că deține o companie și are o experiență în domeniu de 13 ani. Ce ne-a impresionat pe noi a fost energia și pasiunea cu care ea își predă orele. Metoda ei de predare constă în lecturarea teoriei în timpul nostru liber, iar în timpul orelor ne introduce succinct în subiect cu ajutorul unui powerpoint cu cele mai importante informații din temă. În a 15-a minută trecem direct la rezolvarea unui exercițiu, după care urmează prezentarea soluției noastre și analiza acesteia împreună cu colegii. Aceasta a fost o strategie folosită în primul semestru, întrucât acum ne aflăm într-un experiment în cadrul căruia nu ni se mai oferă lecții standard pe baza unui powerpoint, ci lucru cu echipa în oficiile personale.
Desigur această schimbare a modificat și metodele de predare a tuturor profesorilor, mai puțin în cadrul obiectului „Law” unde încă se urmează metoda veche. Deși un obiect plictisitor de natură, Hanne Biltoft l-a înviorat cu ajutorul unui exercițiu „What’s up in the law”. Acesta presupune prezentarea unei teme de discuție ce ține de drept internațional, de către una din cele 12 echipe pe parcursul a 15 min. Aici am avut posibilitatea să cunosc diferite fraude, situații de încălcare a legii și consecințe precum și metode de eschivare a taxei. În ceea ce ține de experiență aici cred că se pot spune multe. Hanne a venit la noi cu un bagaj de 17 ani în predarea obiectului „Law” la o altă universitate și încă 18 ani de experiență practică ca avocat.
Flemming Bentzen este profesorul de „Organizational structure & Management”. În ceea ce ține de trecutul său, cunosc că a absolvit „Copenhagen Business School”, după care a avut rolul de consultant managerial din 2002- 2011 la companii internaționale, printre care se enumeră: „Hewlett Packard”, „BMW” și altele. Flemming este prototipul profesorului cu dispoziție bună, clasele sale erau mereu pline fiindcă nu găseai în prezentări texte întregi, ci doar 2-3 cuvinte iar lecția se genera singură dintr-o discuție între studenți și dânsul. Aici mereu se încuraja inovarea și metode alternative de gândire, întrucât nici un răspuns nu putea fi greșit ci doar nepotrivit pentru moment.
De ordine, orele de studiu durau câte 2-3 ore cu mici pauze între ele, însă astăzi nu se mai respectă pauzele. Universitatea a decis să ne ofere responsabilitatea pe care o au și lucrătorii de oficiu. Astăzi, o zi de studiu începe când ajungi la birou (aprox 8:20) și se termină când ieși din clasă. Astfel, rămâi total responsabil pentru timpul tău de studii și cel liber, desigur că în limitele stabilite de membrii echipei. Altfel spus, flexibilitatea este prezentă la orice pas.