Centrele de Asistență a Consumatorilor din Chișinău, Cahul și Bălți au recepționat, în aproximativ doi ani, peste 2 200 de plângeri din partea consumatorilor, iar 2/3 dintre acestea se referă la etichetarea necorespunzătoare a produselor. Datele au fost prezentate, marți, 29 noiembrie, în cadrul unui club de presă la Fundația Est Europeană Moldova.
Potrivit datelor CAS, cele mai frecvente nemulțumiri au vizat:
# lipsa termenului de valabilitate pe etichetă – 50% din pretențiile semnalate de consumatori;
# lipsa totală de informații – 25% din petiții au vizat;
# data valabilității, suprapusă pe eticheta originală – 10% din cazurile înregistrate.
Alte semnalări:
# informațiile incomplete pe etichetă;
# lipsa traducerii în limba română a datelor de pe ambalaj;
# lipsa țării de origine a produsului;
# denumirile greșite;
# lipsa alergenilor indicați pe etichetă.
„Consumatorii au dreptul fundamental de a fi informați, în mod complet, corect și precis, asupra caracteristicilor de bază ale produsului cumpărat. Iar furnizarea informațiilor referitoare la produsele alimentare este o obligație care urmărește asigurarea unui nivel ridicat de protecție a sănătății și intereselor consumatorilor”, a declarat în cadrul clubului de presă Viorel Pîrvan, director CAS Centru.
Centrele de Asistență a Consumatorilor reprezintă structuri regionale, alternative, neguvernamentale, care oferă servicii de informare și consultanță consumatorilor în ceea ce privește siguranța alimentelor și drepturile consumatorilor.
Consumatorii pot cere asistență profesionistă la Centrele de Asistență a Consumatorilor apelând la „linia fierbinte” privind drepturile consumatorilor – 022 233 200, de luni până duminică, între orele 09.00 – 18.00. La fel, plângerile pot fi semnalate și prin intermediul site-urilor www.alegesanatos.md și www.capc.md.