La data de 27 aprilie organizatorii Moldova ICT Summit invită start-uperii să participe la sesiunea dedicată ICT4StartUps şi să profite de un transfer efectiv de experienţă şi cunoştinţe privind tendinţe de ultimă oră, tehnici, metodologii inovative şi instrumente de mare actualitate. Echipa #diez este la Summit pentru a transmite în timp real ce se întâmplă aici.
În această sesiune vorbesc: Eva Piperevska din Macedonia, de la StartUp Weekend Skopje, Agata Kukwa din Polonia de la 150sec.com, Anastasiya Bardunova din Belarus, Dovydas Varkulevicius de la Startup Lithuania, Nail Valiyev din Azerbaidjan și Kumail Jetha de la Endava, Moldova.
Panel de discuții dintre Anastasiya Bardunova din Belarus, Dovydas Varkulevicius de la Startup Lithuania, Nail Valiyev din Azerbaidjan și Kumail Jetha de la Endava, Moldova
Anastasiya Bardunova manager Startup Belarus / TechMinsk, Belarus
Startup Belarus este o comunitate în continuă creștere a startupurilor care dezvoltă ideile inovative și crează companii în domeniul tehnologiilor.
Lituania
Lituania a adoptat o serie de amendamente pentru a înlătura poverile birocratice întâlnite de antreprenorii din afara țării, care vor să inițieze și să dezvolte o afacere în domeniul inovației și IT. Legislația va ajuta dezvoltatorii/antreprenorii să-și mute afacerile în Lituania și va contribui la creșterea economică, diminuarea șomajului și, prin urmare, la îmbunătățirea ecosistemului local pentru start-up-uri.
Dovydas spune că iubește start-upurile de asta și este aici.
Dovydas Varrkulevicius din Lituania ne povestește cum a ajuns „From zero to hero” alături de câțiva colegi de ai săi. „Noi în Lituania am încercat să punem accentul pe îmbunătățirea ecosistemului local pentru start-upuri, lucru pe care îl recomandăm și Moldovei. De asemenea, este foarte important suportul Guvernului în acest sens. Spre exemplu, în Letonia guvernul a investit 1,5 miliona de euro, ca, ulterior, să primească 4,5 milioane de euro înapoi. O altă recomandare pentru doritorii de a-și iniția un start-up în Moldova este să-și promoveze produsul peste tot în lume. Ei trebuie să călătorească precum Columb, atunci când căuta America. Astfel, zi după zi, lună după lună, an după an. Dacă veți munci la visurile voastre, peste 5 sau 10 ani ele neapărat se vor realiza” a spus Dovydas Varrkulevicius.
Mai multe despre ce face Nail Valiyev vedeți aici: Product Hunt Nail
Eva Piperevska
Eva Piperevska, fondator G6 / SW Skopje, Macedonia
Eva este expert în marketing care a renunțat la munca în corporații în favoarea startupurilor. Este interesată de marketing, event management, publicitate, PR și comunicare. În prezent, lucrează ca specialist de produse și marketing la compania G6, orientată pe dezvoltarea soluțiilor web și mobile, și totodată, este implicată în organizarea evenimentelor din domeniul IT din Macedonia: „Digital Seminars”, „Silicon Drinkabout” și „StartUp Weekend Skopje”. Este membru al Asociației pentru educație de marketing digital – „InformaEdu” și a „Asociației macedoniei de PR”, contribuind extrem de activ la dezvoltarea ecosistemului de startupuri.
Eva spune că trebuie să ne gândim cum să ne promovăm diferit, pe platforme care cresc, de ex Snapchat.
Pe Snapchat-ul ei puteți vedea mai multe campanii care le-a făcut.
Agata Kukwa
Agata Kukwa, cofondator și lider de comunicare la 150sec.com, Polonia
„Dacă cineva nu vine când l-ai invitat, nu trebuie invitat niciodată” spune Agata.
Portalul 150sec.com este o platformă de știri care pot fi citite în mai puțin de 150 de secunde, punând accent, în primul rând, pe informare într-o perioadă de timp extrem de scurtă. Misiunea platformei online este de a difuza știri despre succesul start-upurilor, despre comunitate, evenimente și investitori care contribuie la dezvoltarea Europei Centrale și de Est. Agata este un antreprenor cu un profil larg de dezvoltare, acoperind domenii ca: mediul online, comunicare, start-upuri și mentorat pentru start-upuri. Începând cu 2011 a ajutat peste 30 de branduri aflate la etape incipiente de dezvoltare să pătrundă pe piață sau să-și îmbunătățească prezența în mediul online.