În jurul Annei Ceachirova gravitează tot ceea ce ține de concepte noi, abordări inovative și o imensă curiozitate care o propulsează în fiecare zi spre alte tărâmuri și provocări. Anna este digital nomad cu specializare în e-mail marketing, iar în paralel dezvoltă un proiect media – ManInside Show. Dacă deja au apărut întrebări de genul „Ce? Unde? Când? și Cum?” noi le luăm pe rând și vă lăsăm să vă îndrăgostiți treptat de Anna și de viața ei.
„Noi știm că suntem egali, dar în același timp trebuie să acceptăm că nu suntem la fel și să încercăm să rămânem autentici”, îi spunea John Gray Annei într-un interviu despre relațiile dintre femei și bărbați, idee care conturează și scopul proiectului ManInside Show, căruia Anna i-a dat start atunci când și-a dat seama că nu înțelege prea bine bărbații și s-ar putea ca multe femei să se regăsească în aceeași incertitudine.
Astfel, în iunie 2014, a apărut primul interviu dintr-o serie ce a crescut și tinde să crească și să scoată la suprafață convingerile bărbaților în materie de relații, dar și alte subiecte ce îi afectează la nivel social sau profesional.
„Sunt multe bloguri, site-uri, dar nu am văzut nicăieri o informație bogată aranjată după un design care să-mi placă, nu am văzut nimic distractiv, așa cum încerc eu să fac la ManInside Show”
Oamenii obișnuiesc să caute pe internet informații despre întâlniri, caută sfaturi și chiar le urmează, ne povestește Anna. Ba mai mult decât atât, comunitatea de „Pick up” este o întreagă industrie. În acest sens, Anna și-a zis că poate aduce ceva în plus acestei industrii.
„Citisem cartea unei prietene din Georgia, care avea la bază o idee similară cu cea pe care o dezvoltă acum proiectul meu. Într-o zi fiind în Malaezia, la un eveniment de lansare a startup-urilor, ideea a venit exact ca și procesul de constituire a unui puzzle, în momentul în care unul din speakeri a spus ceva de genul: «Începeți ceva din pasiune».” Așa Anna și-a găsit „vocea” și a încercat să o facă auzită prin intermediul interviurilor disponibile în format audio pe maninsideshow.com.
„Nu mi-a spus nimeni cum să fac interviuri. Am învățat totul sigură, iar atunci când aveam nevoie de ajutor, apelam la un prieten care mi-a devenit și mentor, lucra la radio și-mi spunea cum să fac mai bine anumite lucruri.”
Cu cine? Primele interviuri Anna le-a realizat cu colegii săi de lucru. „Lucrând la o companie internațională, am fost avantajată pentru că aveam la dispoziție bărbați din diferite țări, care aveau experiență în diferite domenii și aveau ce spune.” În urma acestora, Anna a devenit mai încrezătoare și a început să-și caute protagoniști în fiecare bărbat pe care-l întâlnea sau, de ce nu, să caute în mod intenționat anumiți bărbați pe care nu-i cunoștea. Interviurile aveau loc față în față sau, de cele mai multe ori, pe Skype, pentru că Anna este „călătoare peste tot”, dar despre asta vă povestim mai jos.
Star porno, autor de cărți, inventator, fotograf sau pictor – sunt doar câteva dintre meseriile pe care Anna a reușit să le cunoască mai bine în urma interviurilor pe care le-a avut cu bărbați ce lucrează în aceste domenii. „Ținta mea este ca să intervievez bărbați din diferite domenii profesionale care nu au mai fost abordate. Pe lista mea de planuri mai am: bodyguard, cosmonaut, chelner, baby-sitter, pompier. Eu îi întreb despre cum activitatea lor profesională influențează relațiilor lor, pentru că sunt multe stereotipuri legate de anumite profesii. De asemenea, discuțiile noastre pot lua și alte întorsături în dependență de temă. E ca o ședință psihologică, însă interviul trebuie să aibă o țintă precisă”, ne spune Ana.
Cele mai mari emoții le-a avut atunci când l-a intervievat pe John Gray, un autor de cărți de relații, care are experiență de zeci de ani în această industrie. „Până în ziua interviului, nu am știut dacă el îmi va răspunde sau nu, cu toate că acceptase să vorbim. Interviul a avut loc la 6 dimineața prin Skype. Deși am avut probleme tehnice timp de 15 minute, am reușit să degajăm atmosfera și să avem parte de o discuție foarte interesantă.”
„Am început ca podcast, dar am o viziune mare, globală de a construi un site online unde toate femeile pot să găsească orice informație despre bărbați”
La început Anna făcea asta pentru sine și pentru „prietenele mele de aceeași vârstă cu mine”. Pe urmă, a înțeles că pentru a face un business din asta trebuie să lărgească audiența, asta însemnând schimbarea marketingului, studierea pieței, abordarea unor tematici de discuție mai largi. În acest context, Anna recrutează două persoane pentru echipa sa, un Manager Social Media și un Comunicator și își dorește să angajeze pe cineva la fel de pasionat și interesat de subiect ca și ea.
„Cu toții avem drepturi egale la orice. Totuși, cred că noi avem diferențe specifice. Nu poți să mergi împotriva biologiei și naturii.”
„Eu cred în egalitate, dar eu, ca femeie, am anumite dorințe și nevoi naturale. Chestia asta este neînțeleasă pentru că femeile încearcă de multe ori să fie bărbați. De aici și apar multe probleme. Trebuie să ne păstrăm energia noastră naturală, în loc să creăm un conflict intern pe care să încercăm să-l rezolvăm.”
Proiectul Annei se dezvoltă în paralel cu jobul Annei. Anna este digital nomad.
Explicăm: Digital nomad este o persoană care-și câștigă venitul lucrând în domeniul tehnologiilor informaționale, dar care nu are un loc stabil de lucru, migrând în diferite locuri sau țări.
Ce face Anna mai exact? Anna este e-mail marketer, iar „asta nu e spam”, ne spune ea. A lucrat trei ani într-o companie în Malaezia, acolo unde s-a și născut ideea show-ului. Anna lucrează online, iar asta îi permite să călătorească foarte mult. Thailanda, Bali, Singapore, Vietnam, Cambodgia sunt doar câteva destinații la care Anna a ajuns. Atunci când am întâlnit-o, ea își plănuia călătoria în America Latină, unde speră să găsească mulți oameni „așa ca ea” și să învețe limba spaniolă.
„Acum se fac multe ghiduri pentru digital nomads: ce să faci, cât costă, unde să mergi. Toți spun că «wow, tu așa un stil ai», dar oamenii nu pricep că asta nu e chiar atât de ușor, nu e vacanță. E un stil de viață care poate fi foarte stresant, mai ales din punctul de vedere al relațiilor cu oamenii. De multe ori nu poți lega prietenii de lungă durată. De multe ori ești singur și nevoit să menții contacte doar în mediul virtual.”
De când călătorește, a înțeles că toți oamenii de pe planetă vor aceleași lucruri în viață: fericire, dragoste, o familie. „Am avut un moment revelatoriu în Cambodgia când am ajuns într-un sat, unde am văzut casele lor, familiile și am înțeles că, în principiu, noi nu suntem foarte diferiți, doar că ei sunt acolo și noi suntem aici.”
„Călătoriile mi-au schimbat prioritățile și subiectele de discuție. Unele lucruri au devenit neimportante. Trebuie să învățăm să ne relaxăm și să ne concentrăm pe lucrurile care cu adevărat contează.”
Anna își dorește ca în final toate activitățile ei să se combine armonios, iar ea, într-o zi, să pornească într-o expediție în jurul lumii pentru a intervieva câte un bărbat din fiecare țară.