Pelicula „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence”, regizată de suedezul Roy Andersson, a câştigat Leul de Aur la cea de-a 71-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Veneţia.
Lungmetrajul este ultima parte a unei trilogii, fiind o coproducţie Suedia-Germania-Norvegia-Franţa. Pelicula este formată dintr-o serie de filme scurte suprarealiste, relatează Mediafax.
În discursul de acceptare a trofeului Leul de Aur, regizorul Roy Andersson a spus că filmele ar trebui să fie „umaniste” şi că va încerca în continuare să realizeze pelicule extraordinare.
Filmul „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence” a fost apreciat de juriu pentru cadrele complexe şi reflecţiile tăcute despre ce înseamnă să fii o fiinţă umană.
Leul de Argint pentru cel mai bun regizor a fost decernat rusului Andrei Konchalovski pentru filmul „The Postman’s White Nights”, o poveste filmată în stil documentarist, plasată într-un mic oraş de pe malul unui lac din Rusia. Pelicula a fost foarte apreciată pentru imaginea deosebită şi povestea puternică.
Anul trecut, Leul de Aur a fost câştigat pentru prima dată în istoria Festivalului de la Veneţia de un documentar – „Sacro GRA”, al italianului Gianfranco Rosi. El prezintă viaţa oamenilor care trăiesc la periferia Romei, lângă şoseaua de centură.