Runway este un indicator de supraviețuire financiară a start-upurilor. Acest termen arată cât timp mai poate funcționa un start-up cu banii pe care îi are, raportat la nivelul actual al cheltuielilor. Runway-ul este egal cu banii disponibili, împărțit la burn rate (cheltuielile start-upului într-o lună).
Dacă un start-up are 60.000 de euro în cont și cheltuieli de 10.000 de euro în fiecare lună, asta înseamnă că mai poate funcționa șase luni în cazul în care nu se schimbă nimic pe plan financiar.
Runway-ul este important, pentru că arată cât timp mai are echipa pentru a găsi investitori, a începe să câștige bani, a reduce cheltuielile sau chiar să schimbe ideea de afacere, dacă nu funcționează.
De exemplu, în primii ani de la fondare, Airbnb avea un runway foarte mic. Cheltuielile lunare erau mai mari decât banii care intrau pe conturile start-upului (au fost și ei start-up la început), iar fondatorii se apropiau de momentul în care ar fi trebuit să închidă compania.
Una dintre soluțiile pe care le-au găsit a fost inițiativa de vânzare a unor cutii de cereale tematice, legate de alegerile din SUA. Deși nu era un model de business pe termen lung, această idee le-a adus bani imediat. Banii obținuți le-au oferit câteva luni în plus de supraviețuire, iar acest timp l-au folosit pentru a atrage investitori. Ulterior, Airbnb a primit finanțări și a devenit o companie globală.

Totodată, și Uber în primii ani de dezvoltare avea cheltuieli foarte mari. Start-upul investea mult în dezvoltarea aplicației, marketing și extinderea pe piețe noi. Deși nu era încă profitabilă, compania își permitea să facă aceste investiții din contul banilor pe care îi primea constant de la investitori. Respectiv, investițiile i-au oferit un runway lung, ceea i-a permis companiei să se dezvolte rapid în multe țări și să își consolideze poziția pe piață.
Pentru ca un start-up să-și poată prelungi runway-ul, acesta trebuie să reducă cheltuielile care nu sunt necesare, să amâne angajările până când partea financiară devine mai stabilă și să găsească investiții de la investitori, de exemplu de la angel investors.











