În perioada 15 septembrie – 13 octombrie 2025, în ASEM s-a desfășurat prima ediție a Școlii E-Commerce: de la zero la vânzări stabile, organizată de SMARTLab ASEM în parteneriat cu Clinica Juridică de Consultanță în Afaceri ASEM. Organizarea școlii a fost posibilă grație suportului financiar și logistic al organizației Innovate Moldova, partener strategic al evenimentului.
Programul a fost inițiat și gestionat de către Tatiana Bucos, dr., conf. univ., departamentul Teorie și politici Economice, director al centrului de Educație&Servicii pro-business SMARTLab ASEM.
Programul a reunit 17 participanți – elevi ai Colegiului Național de Comerț al ASEM, studenți ASEM și antreprenori aflați la început de drum, trainingurile fiind livrate de 15 traineri cu experiență directă în comerțul electronic și servicii conexe comerțului electronic.


Pe parcursul desfățurării școlii, cursanții au parcurs cap-coadă etapele lansării unui magazin online: alegerea nișei și a modelului de business, proiectarea magazinului (structură, UX, card de produs), conținut foto-video pentru vânzări, marketing și funnel, relația cu clienții și CRM, logistică și livrări, plăți și conformitate juridico-fiscală, precum și indicatori financiari și optimizare pe bază de date.
Ediția s-a încheiat cu demo-uri publice ale magazinelor create în cadrul programului. În perioada post-școală, trei magazine vor primi sprijin pentru dezvoltare sub forma abonamentelor plătite pe platforme de site-building precum GoMag și Shopify, pe care își vor opera magazinele. Participanții au subliniat că expertiza trainerilor a fost esențială pentru progresul lor ca viitori antreprenori în e-commerce.
Acest material a fost scris și redactat de echipa ASEM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.











