Conferința Dreamiconˣ – The Startup Sales Playbook, desfășurată pe 10 septembrie, a reunit 15 experți din cinci țări diferite, alături de fondatori, specialiști în marketing și profesioniști din vânzări, devenind o platformă dinamică de schimb de cunoștințe, învățare practică și consolidare a comunității. Cu un accent pe strategiile de vânzări la nivel global, Dreamiconˣ a evidențiat rolul esențial pe care îl joacă stăpânirea abilităților de vânzare în competitivitatea și scalarea internațională a start-upurilor moldovenești.
Dreamiconˣ este un eveniment construit pe baza nevoilor reale exprimate de fondatori. Temele edițiilor nu sunt alese întâmplător, ci reflectă provocările cu care se confruntă start-upurile tech din regiune.
În ultimii 1,5 ani, comunitatea a semnalat o altă provocare majoră – vânzările.
„Când discutam cu comunitatea, una dintre nevoile majore identificate a fost pentru mai mult know-how în vânzări, în special vânzări internaționale. Accesul la expertiză, sfaturile mentorilor internaționali și exemplele de succes ale altor startup-uri îi ajută să înțeleagă mai bine cum să crească și să se dezvolte”, spune Cristian Cerneanu, Startup Ecosystem Manager, Innovate Moldova.
Astfel, agenda conferinței s-a bazat pe trei direcții cheie:
#1. Lead Generation;
#2. Customer Acquisition;
#3. Retention și Startup Case Study.
Fiecare direcție fiind abordată prin keynote-uri, prezentări de start-upuri și paneluri, toate cu instrumente și strategii gata de folosit. Dimineața a adus în prim-plan provocările generării de lead-uri: de la SEO și LinkedIn, la puterea poveștii fondatorului și cold outreach adaptat. După-amiaza a fost dedicată proceselor de vânzare, relațiilor cu clienții și extinderii internaționale, cu studii de caz și discuții despre metrici, atragerea și retenția clienților.



Chiar dacă desfășurată sub forma unei conferințe, Dreamiconˣ a oferit participanților și activități interactive, precum workshopul „Beyond the Deal: Turning Sales into a Conscious Action”, ghidat de Igor Strechi, Fondator & CTO la Purple, și 30 de sesiuni de mentorat 1 la 1 cu experții, care au adus îndrumare personalizată și soluții aplicabile imediat.
Evenimentul Dreamiconˣ evidențiază și importanța implicării fondatorilor de startup-uri locale și din regiune, aspect remarcat și de Anatolii Telchiji, Sales Executive la UiPath: „Cred că, cu cât sunt mai implicați în comunități, cu atât le este mai benefic – este o modalitate de a valida dacă ceea ce fac este corect și, totodată, de a înțelege mai bine nevoile clienților pe care încearcă să îi deservească”.


Dreamiconˣ a reunit experți internaționali și fondatori locali pentru a susține ecosistemul tech. Dreamups este un ecosistem care de un deceniu sprijină dezvoltarea start-upurilor prin mentorat, educație, investiții și o comunitate activă, ajutând fondatorii să transforme ideile inovatoare în companii cu impact global. Descoperă oportunitățile Dreamups și alătură-te comunității.