Astăzi, 17 iunie, în cadrul examenului național de bacalaureat s-a desfășurat proba la disciplina solicitată de elevi. La acest examen au participat peste 17.000 de candidați din întreaga țară. În acest material vă prezentăm subiectele de bacalaureat la chimie propuse elevilor de la profilul umanist, colectate pe baza relatărilor acestora.
# La exercițiul 1 s-a cerut caracterizarea clorului: niveluri energetice, grupa, repartizarea, tipuri de legături fizice la fiecare element și proprietate fizică.
# La exercițiul 2, elevii au fost întrebați despre domeniul de utilizare al NH3 și proprietatea fizică.
# La exercițiul 3 au fost ecuații cu Na. Elevii au scris proprietățile chimice ale sodiului.
# La exercițiul 4 au fost câteva ecuații.
# La exercițiul 5 a fost o problemă. S-a cerut aflarea volumului a O2.
# La exercițiul 6, elevii au avut de completat câteva propoziții despre carbon și utilizarea aluminiului, pentru a demonstra că au învățat teoria.
# La subiectul cu chimia anorganică, elevii au avut de stabilit dacă propozițiile sunt adevărate sau false.
# Ulterior, elevii au mai avut o problemă unde au trebuit să afle masa substanței CH3COONa.
# La următorul subiect, elevii au lucrat cu iodura de plumb. Au avut ecuația oglinzii de argint și ecuația din carbura de calciu în etină.
# La exercițiul 12 elevilor li s-a cerut să descrie o substanță și formula semidesfășurată care interacționează cu Cu(OH)2. Totodată, elevii au avut un tabel unde li s-a cerut să scrie o substanță care este folosită în calitate de antiseptic, o substanță care face parte din clasa de compuși CnH2n și o substanță care e folosită în calitate de aromatizator.