Reprezentanții Catedrei de limba română și terminologie medicală din cadrul Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” au participat la simpozionul științific internațional cu genericul „Valorificarea experiențelor profesionale în predarea limbii materne ca limbă străină. Modele sinergetice în didactica limbilor”.
Evenimentul s-a desfășurat în regim mixt, la 29 aprilie 2025, și a întrunit cadre didactice și cercetători din opt țări: Spania, Cehia, Italia, Grecia, Serbia, Albania, Bulgaria, România și Republica Moldova, fiind organizat de Departamentul lingvistică română și știință literară din cadrul Facultății de Litere, Universitatea de Stat din Moldova, în colaborare cu Departamentul limbi străine a Universității Româno-Americane din București, Departamentul de filologie română, limbi clasice și balcanice a Universității „Ovidius” din Constanța și Catedra de limba română și terminologie medicală a USMF „Nicolae Testemițanu”.
Personalități notorii în domeniu precum profesorul Paolo E. Balboni de la Universitatea Ca’ Foscari din Veneția și profesorul González-Barros José Damián de la Institutul Oficial de Limbi Străine din Madrid „Jesús Maestro” au prezentat comunicări captivante și valoroase.
Simpozionul științific s-a desfășurat într-o atmosferă plăcută și plină de energie pozitivă. Programul a inclus workshopul „Glotodidactica în educație timpurie și învățământ primar”, masa rotundă „Recurența afectivității în însușirea limbilor nematerne” și un atelier centrat pe limbaje specializate, organizat de Catedra de limba română și terminologie medicală a USMF „Nicolae Testemițanu”.

La atelier au prezentat comunicări conferențiara universitară Argentina Chiriac, șefa catedrei, lectorele universitare Alina Lopatiuc și Ina Driga, asistentele universitare Nadejda Bâlici, Eleonora Ștefârță, Svetlana Cravcenco, Olga Melnic și Diana Șontea. Subiectele abordate au vizat: sinergia dintre gramatică și comunicare în procesul de predare a limbii române ca limbă străină, predarea limbii native ca limbă străină, strategii didactice de asimilare a limbajului specializat în RLS, portofoliul de terminologie medicală ca instrument de consolidare a cunoștințelor și abilităților lingvistice, valențe formativ-educative ale procesului de învăţământ aplicat în cadrul grupelor de studenți străini, strategii eficiente în predarea-învățarea limbii române ca limbă străină, reziliența academică și adaptabilitatea în învățământul superior ș.a.
Conferențiara universitară Argentina Chiriac, șefa catedrei de limba română și terminologie medicală a USMF, a remarcat că discuțiile „au fost concentrate pe utilizarea metodelor și exercițiilor interactive, dezvoltarea de instrumente terminologice menite să contribuie la consolidarea vocabularului de specialitate, precum și pe strategii didactice menite să sprijine formarea unei atitudini constructive și a capacității de adaptare într-un mediu educațional complex și multicultural”.
În concluzie, cadrele didactice participante au confirmat importanța unei abordări sinergetice, centrate pe student, în formarea competențelor lingvistice necesare viitorilor profesioniști.
Acest material a fost scris și redactat de echipa USMF. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.