Skinnytok este un trend apărut pe TikTok, care presupune distribuirea de videoclipuri ce încurajează slăbirea excesivă în rândul tinerelor. Fenomenul a fost semnalat Comisiei Europene de către ministra franceză pentru afaceri digitale, Clara Chappaz. În urma sesizării, TikTok a introdus un banner informativ de avertizare care redirecționează utilizatorii către o pagină despre tulburările de alimentație, însă reacțiile concrete ale platformei la sesizările autorităților lipsesc până în prezent.
Ministra franceză a anunțat că a notificat atât Comisia Europeană, cât și Autoritatea de Reglementare a Comunicației Audiovizuale și Digitale (Arcom), exprimându-și îngrijorarea cu privire la impactul psihologic și asupra sănătății publice pe care această tendință îl poate avea.
„Skinnytok – o tendință care promovează slăbirea extremă pe internet. Inacceptabil. Fac din protecția minorilor online una dintre prioritățile mele. Nu vom permite platformelor să se eschiveze de la responsabilitățile lor”, a scris Chappaz într-o postare pe LinkedIn.
Autoritățile au început deja să investigheze fenomenul și analizează mijloacele prin care TikTok răspunde acestei probleme. Totodată, vor fi colectate date pentru a se înțelege amploarea riscului și pentru stabilirea unor măsuri de reglementare.

„Suntem conștienți de problema ridicată de Franța și suntem gata să cooperăm”, a declarat Thomas Regnier, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene.
Până în prezent pe TikTok, hashtagul skinny este asociat cu peste 570.000 de postări din întreaga lume, majoritatea videoclipuri cu tinere care oferă sfaturi despre slăbit.
