Ce trebuie să știi când creezi un pitch deck pentru a-ți prezenta start-upul

Brizy Large
Foto:Brizy, pitch deck la Startup Moldova Summit 2025

Lumea start-upurilor este plină de termeni specifici care pot părea copleșitori pentru cei care nu sunt familiarizați cu ei. De aceea, în acest articol am explicat ce înseamnă , iar acum vă oferim câteva sfaturi importante de care să țineți cont atunci când creați un pitch deck și la ce trebuie să acordați atenție.

Olga Melenciuc, directoare generală Startup Moldova, a oferit câteva sfaturi cum să creezi un pitch deck bun.

1. Este important ca pitch-ul (prezentarea) să nu depășească trei-patru minute. De regulă, fondatorul își prezintă start-upul în trei minute, după care urmează o rundă de trei minute de întrebări din partea investitorilor.

2. Trebuie să poți răspunde la întrebările investitorilor. Dacă nu vei putea răspunde, ți se va scădea din punctaj la evaluare.

3. Nu minți în prezentare. Trebuie să prezinți care este realitatea, fără a adăuga nimic în plus.

Un pitch deck bun ar trebui să includă:
# o descriere a problemei pe care o rezolvă start-upul;
# soluția oferită;
# modelul de afacere și cum va genera profit;
# echipa de conducere și experiența lor;
# o analiză a pieței și a concurenței;
# proiecții financiare;
# planurile de viitor (o perioadă de câțiva ani);
# o cerere de finanțare (dacă este relevantă).

În acest articol am explicat ce înseamnă pitch deck.

În videoclipul de mai jos, Olga Melniciuc ne explică importanța evenimentului Startup Moldova Summit pentru ecosistemul de start-upuri și oferă detalii despre cum ar trebui să fie făcut un pitch bun.

Mai jos puteți vedea primul pitch deck Airbnb, care a fost folosit în 2008 pentru a atrage o investiție de 600.000 de dolari de la Venture Capital și angel investors.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente