A fost inaugurat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori. Cetățenii pot semnala o problemă către 12 instituții publice

telefon fix
Foto:Andy Vult

Vineri, 24 ianuarie a fost inaugurat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori. Serviciul își propune să faciliteze comunicarea directă și eficientă între consumatori și autoritățile responsabile răspunzând rapid la reclamațiile cetățenilor și oferind consiliere de specialitate, informează Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Inițiativa a fost realizată cu ajutorul Uniunii Europene și are scopul de a îmbunătăți protecția drepturilor consumatorilor din Republica Moldova prin centralizarea și eficientizarea serviciilor de apel și consultanță pentru cetățeni.

„Centrul Unic de Apel pentru Consumatori reprezintă un pas strategic în consolidarea protecției consumatorilor în Republica Moldova, într-un context în care drepturile consumatorilor trebuie protejate pentru a asigura sănătatea, siguranța și interesele economice ale acestora”, precizează secretara generală a Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Ina Voicu.

Astfel, la numărul de telefon +37322515151, locuitorii Republicii Moldova vor beneficia de consiliere de specialitate în domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori. Prin intermediul acestui centru, consumatorilor li se va răspunde la întrebări de către următoarele instituții de stat:
# Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor – în domenii legate de siguranța alimentelor, băuturi alcoolice, sănătatea animalelor și plantelor;
# Comisia Națională a Pieței Financiare – în domenii legate de credite/depozite, asigurări, servicii de plată și schimb valutar;
# Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică – despre furnizarea de gaze, energie electrică, apă și canalizare;
# Autoritatea Aeronautică Civilă – bagaje, anulări sau întârzierile de zbor;
# Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației – serviciile de telefonie, internet și TV;
# Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor – produse și servicii nealimentare, metrologie și produse petroliere și alte reclamații generale, ce țin de autoritățile:
Agenția Națională Transport Auto – transportul rutier;
Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale – siguranța și accesibilitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale;
Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică – siguranța tehnică în construcții și instalații;
Agenția Națională pentru Sănătate Publică – sănătatea publică, condițiile igienico-sanitare și siguranța produselor farmaceutice;
Agenția Feroviară – transportul feroviar;
Agenția Navală – transportul naval.

Dacă dorești să fii mereu la curent cu cele mai populare și actuale știri de pe #diez, ești mereu binevenit(ă) și pe canalele noastre de Telegram: RO și RU.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente