Peste 4,72 milioane de lei în sprijinul comunității. Kaufland Moldova lansează al doilea raport de sustenabilitate

Kaufland

Kaufland Moldova a publicat Raportul de Sustenabilitate al companiei, aferent anilor financiari 2022-2023 (perioada martie 2022-februarie 2024). Raportul este structurat în cinci capitole: Compania noastră, Angajamentul nostru pentru sustenabilitate, Echipa noastră, Partenerii noștri și Impactul de mediu.

Conținutul raportului oferă o analiză completă și transparentă a activității companiei pentru cele nouă magazine și sediul central. Totodată, raportul oferă informații despre lanțul de aprovizionare a magazinelor Kaufland, inițiativele de reducere a impactului asupra mediului și, nu în ultimul rând, despre proiectele cu impact în comunitate.

„Publicarea raportului de sustenabilitate vine să sublinieze angajamentul nostru de a fi transparenți în privința acțiunilor noastre și a impactului pe care îl generăm în societatea în care activăm. Investițiile noastre în inițiativele ESG (Mediu, Social și Guvernanță) reflectă dorința noastră de a contribui la un viitor mai sustenabil pentru noi toți”, a declarat Cristina Aramă, Manager Corporate Affairs Kaufland Moldova.

Abordarea sustenabilă a companiei se reflectă asupra întregului lanț valoric, compania împărtășind astfel progresele în mai multe domenii cheie. Mai jos regăsești cifrele cheie aferente anului financiar 2023 ( martie 2023 – februarie 2024):

Social:
# 823 de angajați în echipa noastră, dintre care 76,8 % sunt femei (632 de femei și 191 de bărbați);
# Programul A.C.C.E.S. al Kaufland România a fost extins în Moldova în 2023;
# 24 de angajați cu dizabilități;
# Kaufland a obținut titlul de Top Employer pentru al patrulea an consecutiv în Republica Moldova, respectiv al șaselea an în Europa potrivit evaluării realizate de organizația independentă Top Employers Institute din Țările de Jos;
# aproape 24,7 milioane de lei reprezintă valoarea totală a beneficiilor pentru angajații Kaufland;
# În 2023, 66 % dintre cheltuielile cu furnizorii au fost alocate către aproximativ 77 % dintre furnizori locali.

Economic:
# >2,736 milioane de lei valoare economică directă generată;
# bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar, prin donații și sponsorizări, reprezintă 4,72 milioane de lei; 
# 6 689 de produse sunt achiziționate de la producători și furnizori locali.

Mediu:
# 1 101 tone de deșeuri deviate de la eliminare;
# 100 % dintre magazinele Kaufland dispun de Sisteme de colectare Tomra și Broscuța;
# Intensitatea energetică s-a redus cu >20 % atât în 2022, cât și în 2023, comparativ cu 2021.

Acestea sunt doar o parte dintre rezultatele de sustenabilitate atinse de companie, mai multe detalii fiind oferite în cadrul raportului publicat pe www.kaufland.md.

Mai mult, Kaufland Moldova și-a asumat să ia măsuri și să implementeze proiecte care contribuie la realizarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă (Global Compact), care abordează cele mai presante probleme ale planetei, de la eradicarea sărăciei, îmbunătățirea sănătății și a educației, creșterea sustenabilității urbane și până la susținerea principiilor de guvernanță recomandate de ONU în domeniul drepturilor omului, anti-corupție, protecția mediului și practici de lucru sustenabile.

Totodată, compania și-a asumat noi ținte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în urma aderării Grupului Schwarz la Inițiativa Science Based Targets, ținte care sunt în concordanță cu nivelul de decarbonizare necesar pentru a limita creșterea temperaturii globale la 1,5 °C. Compania își propune să atingă neutralitatea climatică (Net-Zero) până în 2050, ținând cont de toate emisiile vizate de criteriile SBTi Net-Zero Standard (aferente Scope 1, Scope 2 și Scope 3), vizând atât activitățile directe ale companiei, cât și cele generate de furnizori și parteneri.

Despre Kaufland Moldova

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1 550 de magazine în opt țări, peste 155 000 de angajați și o rețea de nouă de magazine în Republica Moldova. Obiectivul Kaufland este să aplice cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. 

Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Compania crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială.

Pentru mai multe informații, vizitați www.kaufland.md.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente