Aproape 406 000 de lei și peste o tonă de produse alimentare au fost colectate în cadrul campaniei „Să fii Moș Crăciun e Simplu”, cu ajutorul lui Satoshi, a Tatianei Turtureanu, Getei Burlacu, Aurei, Diannei Rotaru, ministrului Dan Perciun, a diplomaților, reprezentanților asociațiilor de business, organizațiilor internaționale și jurnaliștilor care au acceptat provocarea de a fi Ambasadori ai Binelui la casele de marcat ale magazinului Kaufland.
Evenimentul, ce a avut loc în data de 21 decembrie, la unul dintre magazinele Kaufland din Chișinău, a fost organizat de Asociația Obștească The Moldova Project și Kaufland Moldova, cu scopul de a oferi tuturor clienților oportunitatea unică de a dona prin simplu fapt că procură cele necesare în ajun de Crăciun.
Campania de sensibilizare și de colectare de fonduri SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU, ediția a IV-a, a adunat sute de participanți și peste 20 de persoane publice din diverse domenii, care au servit la casele de marcat, în semn de solidaritate pentru acțiunile de sprijin implementate de Asociația The Moldova Project, în beneficiul copiilor din familii defavorizate. Toată suma încasată de invitații speciali, și anume 405.957 de lei , fac posibilă deschiderea unei săli de joacă și lectură într-un sat din Republica Moldova.
VICTORIA MOROZOV, președinta Asociației The Moldova Project:
„Este o premieră națională acest concept de colectare de fonduri. Ne bucură enorm am reușit să adunăm în jurul proiectelor noastre sociale The Moldova Project un număr atât de mare de susținători și admiratori. Este extrem de important să fim uniți în fapte bune, indiferent de statut social, rasă, credință, naționalitate și interese. Solidaritatea ne face mai puternici și ne aduce mai aproape unii de alții.
În zilele ce urmează, vom distribui produse pentru masa de Crăciun și vom aduce clipe de neuitat pentru cei peste o mie de copii care beneficiază de sprijinul echipei noastre. Fiecare zâmbet și fiecare moment de bucurie vor face această perioadă cu adevărat specială.”
Ambasadorii Binelui au creat o atmosferă de poveste, ce a fost apreciată de toți vizitatorii Kaufland. Sentimentul de solidaritate și empatie ce dominau în cadrul evenimentului au deschis inimile pentru fapte bune, toleranță și compasiune.
SATOSHI, despre campanie și impresiile de la prima experiență în calitate de casier:
„Este dificilă munca de casier, pe bune. Necesită dexteritate și obișnuință. Dar am participat cu dedicare la această campanie pentru că îmi doresc din tot sufletul ca fiecare copil să aibă un Crăciun tradițional, în sânul familiei sau alături de oamenii care îl iubesc și cu care se simte în familie.”
Voluntarii campaniei „SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU”, ediția 2024, au fost: Margret Maria Uebber, Ambasadoarea Germaniei; Guido Beltrani, director al Biroului de Cooperare al Elveției în Moldova; Karina Nersesyan, Reprezentanta UNFPA în Moldova; Dan Perciun, ministru al Educației și Cercetării; Mariana Rufa, Directoare executivă a Asociației Businessului European; Carolina Bugaian, Directoare generală Moldcell; Sergey Hovelyan, director general al Coca-Cola HBC Moldova; Victor Tipa, fondator VVT Group; Sorin Bălănel, director marketing la Victoriabank; interpreții Satoshi, Tatiana Turtureanu, Aura, Dianna Rotaru, Geta Burlacu; dirijorul Andriano Marian și echipa de instrumentiști ai Moldovan National Youth Orchestra; jurnaliștii Tatiana Însurățenu (Titania Podcast), Ana Danilescu, Andrei Porubin, Zina Bivol; moderatorii Sergiu Beznițchi, Alex Nisteriuc, Irina Pociumbanu, Sanda Porubin; influencera Gabriela Damir.
Programul zilei de 21 decembrie a fost completat de momente muzicale surprinzătoare, oferite de Ansamblul „Romanița”, Corul „Capriccio” al Liceului Teoretic „Gh. Asachi” și de vocile interpretelor Geta Burlacu și Aura.
Campania „Să fii Moș Crăciun e Simplu” este finanțată exclusiv de compania Kaufland Moldova, având menirea de a promova solidaritatea și incluziunea socială. Politica de responsabilitate socială a companiei conturează importanța implicării comune pentru schimbări sociale benefice și sustenabile.
CRISTINA ARAMĂ, manageră relații corporative Kaufland Moldova:
„Binele se face împreună – astfel, am lansat o provocare pentru mai multe persoane publice de a deveni Ambasadori ai Binelui la casele de marcat. Toți banii încasați în urma vânzărilor vor fi investiți în servicii calitative de educație alternativă în satele Republicii Moldova, în servicii de asistență pentru familiile ce au nevoie de ajutor. Noi, ca și companie, credem în puterea exemplului, în forța coeziunii sociale. Doar împreună putem face lumea în care trăim mult mai bună – Implicarea face Diferența!”
Banii și produsele acumulate în cadrul campaniei SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU vor completa fondul necesar pentru crearea unei ludoteci – sală de joacă și lectură, în unul din satele în care operează Asociația Obștească The Moldova Project. De asemenea, va fi completat bugetul pentru distribuirea produselor alimentare pentru masa de Crăciun a 120 de familii defavorizate din 37 de sate din regiunea centrală a țării.
Ce este o LUDOTECĂ și ce utilitate are acest serviciu comunitar în mediul rural?
Ludoteca este un spațiu special amenajat pentru joacă și lectură, cu un nivel înalt de confort, care oferă acces gratuit tuturor copiilor și adulților din comunitate la activități de creație, recreere, cunoaștere și dezvoltare. În fiecare ludotecă activează cel puțin un pedagog social (ludotecar), al cărui rol este să supravegheze îndeaproape activitatea copiilor, să asigure condiții favorabile pentru joacă și studiu, să faciliteze o comunicare asertivă și o bună relaționare între copii, să observe starea lor psiho-emoțională și să le ofere tot sprijinul necesar. De asemenea, ludotecarul coordonează cu echipa de specialiști a The Moldova Project orice situație de risc sau care ridică suspiciuni.
În satele din Republica Moldova, există un deficit acut de servicii extrașcolare destinate copiilor și adolescenților, precum și de opțiuni de educație alternativă. În timp ce o mică parte a locuitorilor din comunele respective își permit să participe la activități de recreere sau dezvoltare personală contra cost, în satele și centrele regionale, cei cu resurse financiare modeste sunt aproape complet lipsiți de opțiuni. Această lipsă de oportunități de dezvoltare personală în afara școlii îi privează pe copii și adolescenți de posibilitatea de a-și construi abilități valoroase.
Despre Asociația Obștească „The Moldova Project” (TMP)
Începând cu anul 2008, Asociația oferă asistență multidimensională familiilor aflate în dificultate, având scopul de a proteja copiii ce se află în situații de risc și de a crea condiții propice pentru dezvoltare armonioasă. A.O. „The Moldova Project” furnizează lunar un spectru larg de servicii și produse fiecărei familii beneficiare, colaborând strâns cu autoritățile publice locale și centrale, precum și cu partenerii externi și interni. Cu ajutorul programelor multidisciplinare pe termen lung, The Moldova Project pavează o nouă cale menită să stopeze caracterul ciclic al sărăciei. Misiunea asociației conturează schimbarea durabilă, coeziunea comunității și puterea de neegalat a inițiativelor civice.
Despre Kaufland Moldova
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 9 magazine în Republica Moldova. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Compania crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.md.