Victoriabank aniversează 35 de ani de activitate în Republica Moldova, un parcurs marcat de inovație, succes și contribuții semnificative la dezvoltarea economică a țării. De-a lungul acestor trei decenii și jumătate, banca a devenit un pilon important în sistemul financiar, fiind în prezent una dintre cele mai mari trei instituții bancare din Republica Moldova, cu o cotă de piață a activelor de 14 %.
„Fiecare client și fiecare angajat face parte din ceea ce suntem azi. Fiecare dintre ei este parte din povestea Victoriabank. De 35 de ani, credem în idei, finanțăm afaceri, susținem economia. Suntem partenerii oamenilor care au curajul să-şi transforme visele în realitate”, a declarat Levon Khanikyan, președintele Victoriabank.
Fondată în 22 decembrie 1989, la inițiativa lui Victor Țurcan, cu sprijinul unor investitori precum Asociația Valeologia și fabrici renumite din Chișinău, Victoriabank a fost prima bancă comercială din țară. A oferit clienților săi, de-a lungul timpului, posibilitatea de a beneficia de produse și servicii inovatoare. Istoria Victoriabank este marcată de multe premiere în sectorul bancar al Republicii Moldova: a emis carduri, a instalat primul bancomat și POS, și a introdus plățile contactless cu telefonul și smartwatch-ul. Printre alte realizări semnificative se numără lansarea primelor tranzacții bancare și prima finanțare de afaceri.
În 2018, Victoriabank a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare prin parteneriatul strategic cu Banca Transilvania și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Această colaborare a adus noi oportunități de modernizare a serviciilor și extindere a ofertei pentru clienți, consolidând poziția băncii pe piața locală.
În cei 35 de ani de activitate, Victoriabank a fost alături de clienții săi în cele mai importante momente, susținând dezvoltarea afacerilor și contribuind la modernizarea economiei Republicii Moldova. Astăzi, banca deservește aproximativ 330 000 de clienți activi și dispune de o rețea extinsă de 62 de unități și peste 2 500 de bancomate în întreaga țară.
„Anul acesta, cu integrarea BCR Chișinău, am demonstrat că suntem pregătiți să privim spre viitor cu poftă de creștere. Forța noastră vine din unitate, din munca în echipă, din încrederea pe care o arătăm clienților și din contribuția Victoriabank la parcursul european al Moldovei”, a adăugat Levon Khanikyan.Victoriabank are un nume care a acumulat în timp un brand equity considerabil — consolidat prin endorsarea de către Grupul Banca Transilvania — care i-a oferit o identitate vizuală capabilă să susțină capitalul de vitalitate al băncii și un «V» de la Victorie, pentru #poftădebusiness și dorința de a recâștiga leadership-ul pe piața bancară din Republica Moldova.