La Web Summit 2024, am întâlnit doi tineri din Republica Moldova care își prezentau ideea de start-up unui auditoriu de 70 000 de persoane prezente la eveniment. GemsAround, așa se numește start-upul, este o platformă care vă va ușura călătoriile și vă va economisi timpul pe care îl investiți în căutarea locurilor pe care să le vizitați, chiar și a celor mai nișate. Am discutat cu Ilia Alexandrov (fondatorul) și Victor Nicoara (managerul de produs), care ne-au povestit mai multe despre cum își propun să vă ajute cu start-upul lor atunci când planificați o călătorie nouă.
Ilia și Victor sunt din Republica Moldova și consideră că start-up GemsAround la fel este din țara noastră și spun că sunt mândri să reprezinte Moldova la diferite evenimente internaționale.
Cum funcționează platforma
Platforma este sub forma unei hărți, care are amplasată pe ea mai multe atracții turistice dintr-un anumit oraș: începând de la mâncare și minuni ale naturii până la anumite locuri mai nișate (hidden gems). Toată această informație utilizatorii o primesc în format video, ceea ce face experiența mult mai interactivă și plăcută.
Noi nu ne bazăm pe formatul text. Scopul nostru este ca oamenii să descopere locurile prin videouri scurte. Suntem ca o platformă socială, iar toate videourile sunt furnizate de utilizatori reali. Vrem să oferim o experiență cât mai simplă și plăcută: deschizi aplicația, vezi pe hartă destinațiile și locurile interesante din jurul tău la care poți merge. Astfel, reducem timpul pierdut cu căutări pe Google, precum „Top 20 destinații”, localizarea acestora pe hartă, organizarea logisticii etc. Platforma noastră le reunește pe toate într-un singur loc.
Ilia Alexandrov, fondator GemsAround
De asemenea, utilizatorii pot adăuga singuri anumite destinații care le par interesante.
Cum adăugați un loc nou pe hartă:
#1. scrieți denumirea locului;
#2. adăugați locația geografică;
#3. descrierea locului;
#4. selectați categoria locului (mâncare, activități, istorie și artă, comori ascunse etc.);
#5. încărcați video sau foto cu locul;
#6. încărcați link către o postare pe Instagram sau TikTok.
După toți acești pași, puteți insera un link către pagina personală pentru a primi recompense din partea GemsAround.
În prezent, platforma vă pune la dispoziție patru orașe care așteaptă să fie explorate: Lisabona, Chișinău, Paris și Sarajevo.
Platforma GemsAround este disponibilă acum în varianta web, dar ulterior va fi dezvoltată și aplicația mobilă.
Pentru validarea ideii, am optat pentru o versiune web, care a fost suficientă și rapidă. În această etapă, căutăm investiții de aproximativ 500 000 de euro pentru dezvoltarea aplicației mobile și marketing.
Ilia Alexandrov, fondator GemsAround
Cum a apărut ideea și ce destinații noi vor urma
Victor Nicoara, product manager GemsAround spune că ideea a apărut din proprie necesitatea, fiindcă lipsea pe piață o platformă care ar rezolva aceste probleme cu care se confruntă cei pasionați de călătorii.
Fiind călători, ne confruntăm adesea cu aceste probleme. Fiind parte din mai multe comunități de călători pasionați, am observat aceeași lipsă și acolo, așa că ne-am spus că avem nevoie de o soluție, chiar și pentru noi. Aceleași probleme le întâmpină și alți călători, iar GemsAround poate fi o soluție universală care simplifică modul în care planificăm și descoperim locuri noi.
Victor Nicoara, product manager GemsAround
Următoarele destinații care vor apărea pe platformă: Italia, Țările de Jos și mai multe orașe din Franța. De asemenea, GemsAround planifică să se extindă în Asia de Sud-Est, America de Nord și, treptat, se vor analiza care sunt preferințele utilizatorilor pentru noi destinații.
Modelul de business
Modelul de business pe care va pune accentul GemsAround va fi B2B. Ilia Alexandrov spune că prin această platformă își propun să promoveze anumite locații cu mâncare sau activități turistice, care ar putea deveni plătitori pentru a fi incluși pe platformă. Totuși, din spusele lui Ilia, locurile și destinațiile vor fi promovate pe baza unor reguli clar definite și prin conținut atractiv pentru utilizatori.
Tinerii spun că vor fi elaborate mai multe tipuri de abonamente, adaptate preferințelor partenerilor. Pentru utilizatori, platforma va fi complet gratuită.
„Noi, fiind fondați în Moldova, tindem să fim pe arena internațională”
Ilia și Victor ne spun că planifică să extindă partea de funcțional a platformei. De exemplu, pe baza la un mecanism similar cu machine learning, care ar învăța preferințele utilizatorilor, ar putea să le sugereze locurile pe care să le viziteze atunci când călătoresc.
Vrem să oferim turiștilor o astfel de experiență, în care, pe baza timpului disponibil, conținutul să fie deja filtrat. Să zicem că am o escală în Paris de șase ore; introduc în platformă timpul disponibil și voi vedea doar destinațiile pe care aș reuși să le vizitez, inclusiv transportul de la aeroport și înapoi.
Ilia Alexandrov, fondator GemsAround
Dacă vreți să explorați rapid și comod locuri noi în călătoriile pe care le planificați, intrați pe GemsAround.