Profesorii din învățământul profesional tehnic (ÎPT) care predau cursul „Decizii pentru un mod sănătos de viață” își vor actualiza periodic cunoștințele în cadrul programelor de formare continuă. Două instituții din învățământul profesional tehnic din Republica Moldova au fost acreditate de Agenția Națională pentru Asigurarea Calității în Educație și Cercetare să desfășoare aceste instruiri.
Este vorba despre instituțiile:
# Centrul de Excelență în Industria Ușoară din Chișinău;
# Centrul de Excelență în Servicii și Prelucrarea Alimentelor din Bălți.
Potrivit unui Studiu realizat de UNFPA în 2020, elevii din învățământul profesional tehnic se confruntă cu o serie de provocări legate de sănătatea fizică și emoțională, cum ar fi sarcinile adolescentine sau violența, de aceea pregătirea continuă a profesorilor de a face față acestor provocări este esențială.
Primele grupuri de profesori au absolvit programul de formare continuă toamna aceasta și au fost certificați. În total, 64 de profesori și profesoare din 48 de instituții de învățământ profesional tehnic au trecut programul de instruire. Acesta include mai multe subiecte relevante, cum ar fi relațiile interpersonale, sănătatea sexual-reproductivă, inteligența emoțională, combaterea miturilor și a prejudecăților, recunoașterea diverselor forme de abuz și violență, etc.
Cursul de formare continuă a profesorilor se desfășoară timp de câteva luni, timp în care profesorii, aplică, concomitent, cunoștințele obținute. În următorii patru ani toate cadrele didactice din învățământul profesional tehnic, care predau disciplina „Decizii pentru un mod sănătos de viață” vor trece cursul de formare continuă la cele două Centre de Excelență acreditate.
Până la finele anului 2024, instituțiile profesional tehnice din R. Moldova vor fi asigurate și cu o serie de resurse educaționale inovative care vor fi utilizate în predarea disciplinei.
Această inițiativă este rezultatul unui parteneriat de durată dintre UNFPA, Ministerul Educației și Cercetării, Agenția Austriacă pentru Dezvoltare și experți în domeniu, care au dezvoltat un mecanism de formare continuă a cadrelor didactice pentru a răspunde la necesitățile în schimbare ale adolescenților și a le dezvolta deprinderi de viață.