Pe data de 26 octombrie 2024, Universitatea Tehnică a Moldovei, în calitatea de Birou Național de Asistență eTwinning, a organizat Școala de Toamnă eTwinning 2024, o inițiativă dedicată educației civice și dezvoltării responsabilității civice în rândul elevilor și cadrelor didactice din Republica Moldova. Evenimentul a oferit participanților oportunități valoroase de învățare, schimb de experiență și colaborare, reunind profesori din diverse regiuni ale țării.
În deschiderea evenimentului, Viorel Bostan, rectorul Universității Tehnice a Moldovei, a transmis un mesaj de bun venit participanților și a subliniat importanța formării civice pentru viitorul Republicii Moldova. Acest mesaj a fost urmat de o prezentare a prorectorului pentru digitalizare UTM, Dinu Țurcanu, intitulată ”Securitatea informațiilor și conștientizarea securității cibernetice în rândul cadrelor didactice din învățământul preuniversitar”, în care s-au abordat riscurile de securitate cibernetică și măsurile preventive esențiale pentru mediul educațional.
Panelul de discuții a reunit mai mulți specialiști care au împărtășit perspective valoroase asupra proiectelor de responsabilitate civică. Printre intervențiile notabile s-au numărat:
– ”Responsabilitatea civică în școală – prioritate în formarea liderilor sec. 21” prezentată de Tatiana Popa și Adriana Bujag de la Heritage International School, Chișinău;
– ”Dezvoltarea spiritului empatic prin implicare activă”, de Kristina Cernei, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”;
– ”Obiectivele de Dezvoltare Durabilă: Pilonii Esențiali ai Responsabilității Civice”, susținută de Natalia Rața, Liceul Teoretic „B.P.-Hasdeu”;
– Formarea cetățenilor activi: Educația civică pentru un viitor prosper, Natalia Sîncu, Gimnaziul nr. 2, or. Drochia
– ”Parteneriate Proactive pentru promovarea spiritului de cetățean global, cult și sănătos”, prezentată de Doinița Panainte și Alina Ciorici de la Centrul de Excelență în Transporturi, Chișinău.
Aceste sesiuni au demonstrat impactul transformator al proiectelor de educație civică, contribuind la formarea unei generații de tineri responsabili și empatici.
În partea a doua a zilei, au avut loc ateliere practice dedicate aspectelor fundamentale ale proiectelor eTwinning: ”Scrierea schiței de proiect eTwinning”, ”Managementul TwinSpace-ului: instrumente și funcții disponibile” și ”Valorificarea temei anuale eTwinning 2024-2025 prin metode interactive și incluzive”. Formatorii Angela Dimitriu și Vera Erhan au prezentat informații utile și exemple practice, contribuind la dezvoltarea competențelor participanților la aceste teme.
De asemenea, cadrele didactice au avut ocazia să își dezvolte competențele de organizare și colaborare în cadrul acestor sesiuni interactive, oferindu-le un suport metodologic consistent pentru viitoarele proiecte.
Școala de Toamnă eTwinning 2024 a contribuit semnificativ la consolidarea parteneriatelor și la promovarea proiectelor care încurajează implicarea activă a elevilor în societate.
Acest material a fost scris și redactat de echipa UTM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.