Start-upurile tehnologice din Republica Moldova se pot înregistra la un program de susținere a inovațiilor digitale, desfășurat de Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA). Start-upurile selectate vor beneficia de finanțări nerambursabile de până la 500 000 de lei.
Finanțarea nerambursabilă oferită prin intermediul programului este de maximum 80 % din suma proiectului investițional, dar nu va depăși suma maximă de 500 000 de lei, iar contribuția proprie va fi de minimum 20 %.
Suportul financiar sub formă de grant este transferat direct către beneficiar în trei tranșe:
# prima tranșă, în cuantum de 50 % din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după semnarea contractului de finanțare;
# a doua tranșă, în cuantum de 30 % din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după prezentarea setului complet de documente confirmative privind investirea contribuției proprii a beneficiarului precum și a actelor ce confirmă realizarea investiției din prima tranșă conform contractului de finanțare;
# a treia tranșă, în cuantum de 20 % din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după implementarea completă a proiectului investițional și după ce este prezentat setul complet de documente confirmative de către beneficiar și, după caz, efectuarea vizitei în teren/monitorizarea din oficiu.
Proiectul are și componenta de monitorizare postfinanțare și monitorizare finală. Perioada de monitorizare durează 36 de luni de la data prezentării setului complet de acte privind utilizarea resurselor financiare.
Care sunt criteriile de evaluare
#1. Caracterul inovativ al ideii de afacere/proiectului investițional (bine evidențiat/mediu evidențiat/slab evidențiat).
#2. Capacitatea echipei de implementare a proiectului investițional (personalul și competențele acestuia).
#3. Fezabilitatea ideii de afacere prin prisma raportului problemă identificată versus soluție propusă și identificarea concurenților ce propun soluții similare.
#4. Viabilitatea și scalabilitatea ideii de afacere.
#5. Trasabilitatea ideii de afacere: potențialul ideii de afacere de a capta clienți, identificarea canalelor de distribuție, raportul cerere-ofertă, rezultatele atinse de echipa la momentul prezentării (tracțiunea).
#6. Calitatea prezentării ideii de afacere.
Apelul de înscriere în program va fi deschis în luna noiembrie 2023. Înscrierile se vor face în regim online, aici.
Mai jos puteți vedea ghidul cu toate informațiile necesare pentru înregistrarea la program.