Ce înseamnă product-market fit și de ce au nevoie start-upurile de el pentru a se transforma într-o afacere de succes

startul cover
Foto:Sonu Chaurasia

Product-market fit este un termen folosit în lumea start-upurilor pentru a descrie momentul în care un produs sau serviciu satisface perfect nevoile unui anumit segment de piață. Cu alte cuvinte, este atunci când produsul „se potrivește” perfect cu ceea ce își doresc clienții.

De ce este important acest product-market fit? În primul rând, ajută la succesul start-upului, fiindcă un produs care se potrivește perfect cu piața are șanse mult mai mari de succes. În al doilea rând, ai șanse mai mari de a obține investiții. Investitori sunt mai dispuși să finanțeze un start-up care a demonstrat că are product-market fit. De asemenea, odată ce ai găsit product-market fit, poți începe scalarea start-upului și să atragi mai mulți clienți.

În acest articol am explicat care sunt greșelile pe care să le eviți atunci când vrei să lansezi un start-up și ce înseamnă scalare prematură.

Cum să-ți dai seama dacă ai atins product-market fit

Clienți fideli. Dacă clienții tăi îți cumpără produsul în mod repetat și îl recomandă altor persoane, este un semn bun.

Creștere organică. Momentul în care start-upul tău crește fără prea mult efort din partea ta, înseamnă că ai găsit un produs care se vinde singur.

Feedback pozitiv. Dacă ai tăi clienți îți oferă feedback pozitiv și îți spun că produsul tău le rezolvă o problemă reală, ești pe drumul cel bun.

Exemple de start-upuri

La început, Dropbox a rezolvat problema multor persoane care aveau nevoie de o modalitate simplă și eficientă de a stoca și sincroniza fișierele online. Utilizatorii au găsit produsul extrem de util și l-au recomandat prietenilor, ceea ce a dus la o creștere rapidă a utilizatorilor.

Airbnb a găsit product-market fit atunci când au realizat că mulți oameni erau dispuși să închirieze camere sau apartamente nefolosite pentru turiști. Aceasta a creat o nouă modalitate pentru călători de a găsi cazări accesibile, iar proprietarii au putut să obțină profit din spațiul nefolosit.

Odată ce un start-up atinge obiectivul de a-și găsi propriul product-market fit, își creează automat și o bază solidă pentru a se transforma într-o afacere de succes.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente