Ce este design thinking și cum ajută start-upurile să-și crească șansele de succes pe termen lung

design thinking Large
Foto:Simon Oxley

Termenul de design thinking este foarte popular în lumea start-upurilor, deoarece ajută la dezvoltarea de produse și servicii inovatoare care răspund cu adevărat la cerințele pieței, adică te ajută să găsești soluții creative la problemele reale cu care se confruntă oamenii.

Acest proces este folosit pentru a crea produse și servicii care satisfac cu adevărat nevoile utilizatorilor. Nu se bazează doar pe intuiție sau idei preconcepute, ci pe o înțelegere profundă a problemelor cu care se confruntă oamenii și a dorințelor lor.

Cum funcționează design thinking?

Empatizează! Primul pas este să înțelegi cu adevărat problema. Asta înseamnă să te pui în pielea utilizatorilor tăi ca să observi cum se comportă și ca să le asculți cu atenție nevoile și dorințele.

Definește! Odată ce ai o imagine clară a problemei, o poți defini în mod specific. Ce anume trebuie rezolvat? Care sunt cele mai importante aspecte ale problemei?

Ideează! Acum e timpul să gândești creativ și să vii cu o mulțime de soluții posibile. Nu te limita la prima idee care îți vine în cap! Explorează toate opțiunile și nu te teme să fii original(ă).

Prototipează! Alege câteva idei și creează prototipuri simple pentru a le testa.

Testează! Testează-ți prototipurile cu utilizatorii reali, adună feedback de la ei și ajustează-ți ideile în funcție feedbackul pe care l-ai primit.

Design thinking nu este un proces liniar. Vei reveni probabil la el pe parcurs, pe măsură ce vei afla mai multe despre problema pe care îți propui să o rezolvi și soluțiile pe care le propui.

De ce este design thinking important pentru start-upuri? Ei bine, el ajută la crearea de produse și servicii mai bune, reduce riscurile prin identificarea problemelor mult mai devreme și crește șansele de succes pe termen lung.

Exemple relevante: Airbnb și Uber

Să revenim la cele cinci etape descrise mai sus despre cum funcționează design thinking și să le trecem prin exemple reale.

Airbnb

Empatie. Fondatorii Airbnb au observat că mulți oameni nu-și permit să plătească pentru hoteluri scumpe, iar cei care au spații libere ar dori să câștige bani închiriindu-le.

Definire. Problema identificată a fost că nu exista o platformă ușor accesibilă care să conecteze aceste două grupuri de oameni.

Generare de idei. Au venit cu ideea unei platforme online, unde oamenii să-și poată lista spațiile de cazare.

Prototipare. Au creat un site simplu pentru a testa ideea.

Testare. Au primit feedback de la primii utilizatori și au ajustat platforma în funcție de nevoile și dorințele acestora.

Uber

Empatie. Fondatorii au observat că oamenii aveau dificultăți în a găsi taxiuri, în special în orele de vârf sau în anumite zone.

Definire. Problema a fost identificată ca fiind lipsa unei metode eficiente și fiabile de a chema un taxi.

Generare de idei. Au venit cu ideea unei aplicații mobile care să conecteze șoferii de taxi cu pasagerii.

Prototipare. Au dezvoltat o versiune simplă a aplicației pentru a testa conceptul.

Testare. Au lansat aplicația în anumite orașe, au colectat feedback și au ajustat funcționalitățile pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.

Design thinking este un instrument eficient care poate ajuta start-upurile să creeze produse și servicii inovatoare și de succes. Este o abordare centrată pe utilizator, care te poate ajuta să înțelegi mai bine nevoile clienților și să le oferi ceea ce își doresc cu adevărat.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente