UTM își propune să modernizeze curriculum și să implementeze un instrument nou de evaluare în formarea profesională a inginerilor

utm4
Foto: utm.md

În cadrul ședinței publice dEmilia Gogu, șefa Biroului Cercetare din cadrul Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) și cadru didactic la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică a Academiei de Studii Economice din București, a avut o primå prezentare a acestui instrument la Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM).

Întâlnirea a avut ca temă centrală interesul UTM pentru modernizarea curriculei în vederea formării competențelor profesionale în Inginerie, Electronică, Automatică și Robotică, în concordanță cu cerințele Industriei 4.0 – GEAR 4.0. De asemenea, s-a discutat și despre elaborarea unui instrument de evaluare a capacității instituționale de tip Balance Scorecard, care să asigure măsurarea capacității instituționale de a furniza programe de studii superioare și de formare profesională continuă, adaptate cerințelor pieței muncii și capabile să răspundă la vulnerabilitățile problemelor de mediu.

Dat fiind că la UTM se află în desfășurare subproiectul „Modernizarea curriculei pentru formarea competențelor profesionale în Inginerie, Electronică, Automatică și Robotică, ca răspuns la cerințele Industriei 4.0 – GEAR 4.0”, în cadrul căruia urmează a fi elaborat și implementat respectivul instrument de evaluare de tip Balance Scorecard, la întrevedere au participat și decanii, prodecanii și șefii departamentelor respective ale UTM. Dialogul s-a concentrat în special pe necesitatea elaborării acestui instrument de evaluare a capacității instituționale.

Prorectora Daniela Pojar a enunțat că, urmare a modernizării curriculumului universitar, precum și a modernizării infrastructurii de predare-cercetare, personalul implicat va aborda conceptul de research-based learning. Personalul universitar format în cadrul subproiectului GEAR 4.0 va putea implementa metodologia WBT – Învățarea la locul de muncă, o strategie educațională care oferă studenților experiențe de muncă din viața reală, în care pot aplica abilități academice și tehnice și își pot dezvolta angajabilitatea.

Totodată, revizuirea curriculumului universitar va contribui la o sinergie cu piața muncii și va înlătura nepotrivirea competențelor semnalată în urma Studiului cu privire la nevoile de formare a inginerilor din domeniul proiectării și fabricației. 

Sursă: utm.md

În acest context, elaborarea unui instrument de evaluare de tip Balance Scorecard va asigura măsurarea capacității instituționale de a furniza programe de studii superioare și de formare profesională continuă, adaptate cerințelor pieței muncii și capabile să răspundă la vulnerabilitățile problemelor de mediu. Instrumentul respectiv va fi utilizat ulterior și în cadrul altor domenii de formare profesională. 

În încheierea întâlnirii, Emilia Gogu a transmis un mesaj de suport și încredere în succesul demersului UTM.

Emilia Gogu

Astfel, UTM își consolidează angajamentul pentru modernizarea educației și pregătirea studenților pentru provocările și oportunitățile aduse de Industria 4.0. 

Acest material a fost scris și redactat de echipa UTM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.

Taguri: #PromoUTM
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Ana Mărgineanu
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente