Jessica Iaconi studiază business la LAB University of Applied Sciences Lappeenranta, o comună din Finlanda, iar în acest articol povestește despre cursurile și activitățile pe care le are la facultate. Poate experiența ei te va inspira în alegerea ta.
Sistemul educațional din Finlanda este cunoscut pentru flexibilitatea și dinamismul său. Acesta oferă elevilor și studenților o paletă variată de oportunități pentru a-și dezvolta abilitățile și încurajează practica și libera exprimare. Cred că sunt aspecte esențiale care contribuie la eficiența sistemului. Acest cadru educațional vibrant și cuprinzător m-a captivat încă de la începutul experienței mele universitare aici, creând un mediu propice pentru a explora diversele cursuri disponibile, atât obligatorii, cât și opționale.
În primul semestru, care a durat din luna septembrie până în luna decembrie, am avut o varietate mare de materii, precum Relații cu clienții și marketing, Mediu și oportunități în afaceri globale, Matematică financiară, Conștientizare interculturală și nu doar. Această diversitate nu numai că mi-a deschis noi perspective asupra proceselor din domeniul afacerilor internaționale, dar mi-a oferit și oportunitatea de a lucra în echipă cu oameni cu backgrounduri diferite. Astfel, mi-am îmbogățit experiența academică și personală.
Al doilea semestru, durează în mod obișnuit din ianuarie până în mai, dar poate fi extins și pe parcursul verii. În această perioadă am avut unul dintre cursurile care m-a fascinat cel mai mult – Managementul lanțului de aprovizionare și logistică. Am reușit să înțeleg procesele implicate în transportul și gestionarea mărfurilor de la producători la consumatori.
Cursurile în primul an de facultate
# Legea businessului internațional
# Abilități de promovare și de prezentare
# Contabilitate financiară
# Orientare spre gândire sustenabilă
# Arta de a te conduce
# Managementul lanțului de aprovizionare și logistică
# Engleză pentru comunicare profesională
# Economie
# Instrumente digitale
# Conștientizare interculturală
# Relații cu clienții și marketing
# Mediu și oportunități în afaceri globale
# Matematică financiară
# Limba finlandeză
Cursurile se învață mixat, adică nu sunt discipline care se studiază doar în semestrul I sau II.
Mi-au plăcut în mod special orele de logistică și marketing. Profesorii au fost amabili și înțelegători și au organizat frecvent diverse jocuri și interacțiuni între colegi. Acest lucru a făcut învățarea mult mai plăcută și interactivă. Pe de altă parte, cursul de engleză pentru comunicare profesională mi-a părut mai puțin interesant, deoarece aveam deja cunoștințe avansate în limba respectivă și multe dintre materialele predate îmi erau deja familiare.
Multe dintre metodele de predare pe care profesorii le utilizau la cursuri au stârnit și mai mult interesul meu față de domeniul afacerilor și procesele complexe care stau la baza acestuia. Spre exemplu, proiectele de grup sunt o parte esențială a curriculumului nostru, încurajându-ne să investigăm diverse teme sau companii și să le integrăm în sarcinile stabilite de profesori. Aceste provocări ne motivează să lucrăm în echipă, să colaborăm și să schimbăm idei. În momentele când ne reunim în grup, nu doar ne dedicăm muncii la proiect, ci ne străduim să creăm și să cultivăm amintiri. Transformăm procesul într-o experiență captivantă.
Datorită muncii în echipă am avut ocazia să cunosc oameni din diverse culturi și să învăț din experiențele lor. Am realizat cât de importantă este diversitatea de opinii pentru succesul unui proiect. Chiar dacă au existat obstacole – colegi care nu se implicau activ sau treceau prin perioade dificile – am reușit să ne susținem reciproc și să ajungem la un consens.
În plus, avem parte de diverse simulări, precum cea în care am fost solicitați să realizăm prezentări individuale de marketing pentru produse sau servicii inventate de noi înșine. Datorită acestei experiențe, am înțeles arta de a comunica în fața clienților sau a potențialilor parteneri. Aici, fiecare dintre noi se poate împărtăși cu idei personale și își poate depăși temerile legate de vorbitul în public. Pentru mine această activitate a fost remarcată, fiindcă am înțeles cât de mult îmi place să interacționez cu oamenii.
Referitor la temele pentru acasă, profesorii sunt mereu flexibili în ajustarea acestora, încât nu m-am simțit niciodată copleșită de volumul de lucru. Cel mai mult mi-a plăcut să fac cercetare pe diverse teme, în special în domeniul logisticii. Un proiect memorabil a fost cel în care profesoara ne-a încurajat să vizităm un magazin local și să discutăm cu angajații despre procesul de aprovizionare și alte detalii logistice. A fost o experiență deosebită care m-a scos din zona de confort și m-a ajutat să învăț direct de la profesioniști.
Pot spune că experiența mea în cadrul sistemului educațional finlandez nu numai că mi-a oferit cunoștințe academice solide, dar m-a și inspirat să mă dezvolt personal și profesional. Simt că aici am o platformă ideală pentru a-mi urmări pasiunile și pentru a-mi atinge potențialul maxim.
Autoare: Jessica Iaconi