A început admiterea la Universitatea Politehnica Timișoara. Tot ce trebuie să știi despre depunerea dosarului

univ-politehnica-timisoara
Foto:Forbes.ro

Universitatea Politehnica Timișoara a anunțat începerea perioadei de admitere. În sesiunea de admitere din iulie 2024, UPT oferă pentru românii de pretutindeni 75 de locuri la buget cu bursă și 55 de locuri la buget fără bursă pentru ciclul de licență, iar la masterat – șase locuri cu bursă și 15 locuri fără bursă. Dacă vrei să studiezi la Timișoara, e timpul să începi să-ți pregătești dosarul.

Oferta educațională pentru ciclul de licență

La Universitatea Politehnica Timișoara, locurile nu se repartizează pe specializări sau facultăți, ceea ce înseamnă că toți candidații concurează între ei indiferent de opțiunea aleasă. Pentru anul acesta, UPT oferă 75 de locuri la buget cu bursă și 55 de locuri la buget fără bursă pentru etnicii români de pretutindeni.

Ce înseamnă acest lucru? Dacă 200 de tineri își depun dosarele pentru admitere la UPT, primii 75 cu cele mai bune medii la bacalaureat vor fi selectați și admiși la facultatea dorită, beneficiind de locuri la buget cu bursă. Restul locurilor, până la 130, vor fi ocupate de candidații cu medii descrescătoare în funcție de preferințele lor, aceștia beneficiind de locuri la buget fără bursă.

Bine de știut: la UPT sunt 10 facultăți. Acestea sunt:
# Facultatea de Arhitectură și Urbanism;
# Facultatea de Automatică și Calculatoare;
# Facultatea de Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului;
# Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale;
# Facultatea de Inginerie din Hunedoara;
# Facultatea de Mecanică;
# Facultatea de Construcții;
# Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică;
# Facultatea de Management în Producție și Transporturi;
# Facultatea de Științe ale Comunicării.

Cum are loc înscrierea?

Tinerii care își doresc să devină studenții UPT au două opțiuni pentru înscriere:
# online: prin intermediul platformei Enroll aici;
# fizică: prin depunerea dosarului și a anexei 4 la Departamentul Relații Internaționale (adresă: Timișoara, Piața Victoriei, nr. 2, et. 1, birou 110).

De asemenea, este important de menționat faptul că la UPT tinerii sunt admiși în baza mediei de la examenele de bacalaureat. Nu se organizează examen de admitere, cu excepția Facultății de Arhitectură și Urbanism. Iată ce presupune acest examen de admitere.
Interviu: candidații vor susține un interviu de 15 minute cu comisia de admitere despre conținutul unei mape de lucrări elaborate de către candidat. Lucrările prezentate trebuie să fie relevante pentru domeniul la care se înscrie (Arhitectură sau Mobilier și Amenajări interioare).

În rest, la niciuna dintre facultățile UPT nu este necesar examenul de admitere pentru candidații români de pretutindeni.

Calendarul de admitere

Înscriere candidați: 24 iunie 2024, ora 10.00 – 12 iulie 2024, ora 12.00

Afișarea listelor pentru validarea datelor: 12 iulie 2024, ora 15.00

Pentru Facultatea de Arhitectură și Urbanism:
# afișare programări pentru interviuri: 13 iulie 2024, ora 10.00;
# interviu: 16 iulie 2024, ora 9.0.

Etapele și confirmările rezultatelor:
# afișarea rezultatelor admiterii – runda I: 16 iulie 2024, ora 18.00;
# confirmări runda I: 17 iulie 2024, ora 10.00 – 23 iulie 2024, ora 12.00;
# afișarea rezultatelor admiterii – runda II: 23 iulie 2024, ora 15.00;
# confirmări runda II: 24 iulie 2024, ora 10.00 – 25 iulie 2024, ora 16.00;
# afișarea rezultatelor admiterii – runda III: 25 iulie 2024, ora 17.30;
# confirmări runda III: 26 iulie 2024, ora 10.00 – 30 iulie 2024, ora 12.00;
# afișarea rezultatelor finale: 30 iulie 2024, ora 15.00.

Calendarul complet al sesiunii de admitere din iulie îl puteți găsi aici.

Ce conține dosarul de admitere?

# Cerere de înscriere la studii universitare de licență (generată în urma completării informațiilor solicitate în platforma de admitere online).
# Certificat de naștere.
# Buletin/act de identitate.
# Pașaport, valabil cel puțin șase luni de la începerea programului de studii – copie după primele trei pagini.
# Diplomă de bacalaureat.
# Foaie matricolă pentru studiile liceale absolvite.
# Adeverință medicală.
# Declarație pe proprie răspundere pentru candidații care au absolvit bacalaureatul înaintea anului academic curent, conform căreia nu au mai beneficiat de studii finanțate de la bugetul de stat al României pentru ciclul de licență, întocmită la notar – doar pentru candidații care optează pentru locuri bugetate.
# Pentru candidații care au absolvit deja un ciclu de licență: diploma de licență și foi matricole/suplimente la diplomă – copii și traduceri autorizate (unde este cazul) în limba română; adeverință de la facultatea unde a urmat studiile de licență specificând regimul de studii pe ani (bugetat/taxă).
# Documente care atestă reședința în străinătate pentru cetățenii români cu reședința în străinătate, conform OMAE nr. 1627/26.08.2019.
# Nota de prelucrare a datelor cu caracter personal (nota informativă).
# Dosar de carton tip plic (doar la confirmarea locului, atunci când documentele sunt aduse în format fizic).

Facilități de care beneficiază studenții UPT:

# burse acordate de Ministerul Educației Naționale;
# locuri de cazare gratuite în căminele UPT pentru toți românii de pretutindeni admiși pe locuri fără taxă, cu bursă sau fără taxă, fără bursă;
# masa la cantina studențească a UPT la un preț de numai 12 lei (diferența fiind suportată de UPT);
# acces gratuit la cea mai modernă bază sportivă din țară care cuprinde: bazine de înot semiolimpice, saună, pistă de atletism, terenuri de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de tenis, sală multifuncțională pentru handbal, minifotbal, volei, tenis de câmp, badminton și baschet, săli de forță și fitness;
# asistență medicală gratuită în cadrul policlinicii studențești;
# adresă de e-mail și cont instituțional pe platforma student.upt.ro;
# acces la platforma educațională online Campus Virtual al UPT;
# acces gratuit la bibliotecile și bazele de date ale întregului centru universitar;
# facilitarea legăturii cu piața muncii pentru stagii de practică, locuri de muncă și alte posibile colaborări (peste 400 de parteneriate cu mediul economic);
# sprijin în implementarea ideilor de afaceri prin InoHubUPT – Societatea Antreprenorială Studențească;
# evenimente de carieră bianuale (Zilele Carierei) cu mii de oferte de practică și locuri de muncă pentru studenți și absolvenți;
# servicii de consiliere educațională, în carieră și psihologică prin Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC);
# transport gratuit pe mijloacele de transport în comun din Timișoara;
# tabere studențești gratuite;
# reduceri pentru toți studenții la diverși parteneri economici prin cardul PoliCard (MedLife, TucanoCoffee, Bun Burger, Așii Telefoanelor);
# program de formare psihopedagogică – nivel I (în paralel cu studiile de licență);
# alumniversum – festivitate grandioasă de absolvire organizată pe Stadionul Știința.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente