Sesiunea de examinare – 2024 la Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM) a adus o inovație inedită în procesul educațional: introducerea evaluării finale la Fizică și Matematică în format digital. Această provocare a fost primită cu entuziasm și emoții de către studenți, marcând un moment important în modernizarea metodologiilor de evaluare la UTM.
Sub conducerea rectorului UTM, Viorel BOSTAN, și a prorectorului pentru Digitalizare, Dinu ȚURCANU, Direcția Tehnologia Informației și Comunicații (TIC) a reușit să asigure desfășurarea securizată a examenelor pe parcursul a 5 zile. Peste 1 600 de studenți din anul I au participat la aceste examene, fiecare experimentând noua platformă de examinare digitală.
Această realizare a demonstrat capacitatea universității de a inova și a se adapta la noile tendințe din era digitală și de a oferi o experiență educațională modernă, fiind totodată o dovadă a dedicării și eficienței echipei TIC, care a reușit să automatizeze integral testarea digitală. Sistemul implementat a oferit studenților posibilitatea de a accesa testele într-un mediu securizat, eliminând riscul de fraudă și asigurând o evaluare obiectivă.
Implementarea evaluării digitale a beneficiat de sprijinul plenar al conducerii UTM, care conștientizează importanța modernizării procesului educațional și a adaptării la noile tehnologii. Rectorul UTM, Viorel BOSTAN, a oferit resursele necesare pentru a facilita această schimbare semnificativă. De asemenea, grupul de cadre didactico-științifice al universității a contribuit semnificativ la desfășurarea eficientă a evaluării, elaborând testele digitale și oferind asistență studenților.
În mod special, Departamentul Fizică și Departamentului Matematică au avut o contribuție semnificativă în organizarea și coordonarea evaluărilor. Implicarea activă a acestora a fost esențială în asigurarea că materialele de examen și metodologia de evaluare au fost bine structurate și adaptate la noul format digital.
Această experiență marchează un pas important în direcția modernizării procesului educațional la UTM, oferind o platformă modernă și eficientă pentru evaluarea cunoștințelor studenților. Implementarea cu succes a evaluării digitale este un exemplu remarcabil al dedicării UTM pentru a oferi o educație de calitate și relevantă în secolul XXI, beneficiile evaluării digitale fiind evidente: eficiență – testarea digitală permite o evaluare rapidă și automată a cunoștințelor studenților, reducând semnificativ timpul necesar pentru corectarea lucrărilor; transparență – sistemul digital elimină riscul de fraudă și asigură o evaluare obiectivă a performanțelor studenților; accesibilitate – studenții pot accesa testele de pe orice dispozitiv conectat la internet, oferind o flexibilitate sporită; modernizare – implementarea evaluării digitale demonstrează angajamentul UTM pentru a integra noile tehnologii în procesul educațional.
Evaluarea finală la Fizică și Matematică în format digital la UTM a fost un succes remarcabil, care va contribui semnificativ la modernizarea procesului educațional la UTM și la pregătirea studenților pentru provocările în era digitală.
Acest material a fost scris și redactat de echipa UTM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.